بسیاری از املاک نیروهای مسلح مستندسازی نشده است

معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بسیاری از اراضی و املاک نیروهای مسلح مستندسازی و در کاداستر هم جانمایی نشده است.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۸۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج؛ به نقل از خبرگزاری فارس، علی اکبر سلیمانی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: اراضی و املاک در کشور روز به روز ارزش بیشتری می یابد و ‌همزمان با این موضوع، پدیده شوم زمین خواری نیز رو به فزونی است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما این بود که در چهار سال ۶٠٠ هکتار از اراضی و املاک نیروهای مسلح مستندسازی شود و امیدواریم که این میزان به یک میلیون هکتار افزایش یابد.

سلیمانی با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امیدواریم وزارت دفاع در مستندسازی اراضی و املاک دولتی پیشرو باشد و تا پایان ١۴٠٠ همه اراضی در کاداستر جانمایی شود.

در این آیین، ابراهیمی رئیس اداره املاک و اراضی نیروهای مسلح با اشاره به ماده ٩ قانون جامع حدنگار (کاداستر) گفت: آیین نامه اجرایی این ماده قانون ١٣ شهریور ماه سال گذشته ابلاغ شد و براساس آن دستگاههای ذیربط مکلف هستند با رعایت جوانب امنیتی املاک و اراضی دفاعی را در سیستم کاداستر ثبت کنند.

وی افزود: همچنین از سال ٩۴ قرار است در راستای مستندسازی و مدیریت دارایی های دولت نیز همه اراضی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است، مستندسازی کنیم و در این راستا تاکنون هزار و ۵٢١ مکان به مساحت ٩۵٣ هزار ٩۶٨ هکتار در کاداستر جانمایی شده است.

رئیس اداره املاک و اراضی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اجرای قانون کاداستر  موجب ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی و املاک در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بستر سازی آمایش سرزمینی برای نیروهای مسلح می شود و می تواند به تدوین لوایح سیاسی امنیتی و اجتماعی کمک کند همچنین می تواند در امور دفاعی، پدافندی و مواجه با حوادث غیرمترقبه موثر باشد.

ابراهیمی اظهار داشت: تا سال ۹۶ حدود ۴۰۰ هزار ملک با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان شناسایی شد و امیدوارم بتوانیم برای مدیریت دارایی‌های دولت اقدامات موثر انجام دهیم.

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار