استاندار استان مرکزی گفت: شهرستان‌ها کمیجان، دلیجان، آشتیان، خنداب و زرندیه و شازند سفید و باقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۹۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی با اشاره به جزئیات جلسه امروز ستاد مبارزه با کرونا گفت: موضوع افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و اپیدمی بیماری بویژه در استان‌های جنوبی و استان‌هایی مانند قم و گیلان که شرایط تثبیت شده‌ای داشتند از جمله مباحث مطرح شده در جلسه بود.

وی با بیان اینکه همچنین نتایج نشست های کمیته امنیت و اجتماعی ذیل ستاد ملی در این جلسه بررسی شد،افزود: در خصوص بازگشایی برخی صنوف مانند سالن سینما، کنسرت و اماکن گردشگری مواردی مطرح شد و تصمیم بر این شد که گردشگری داخلی از 24 خردادماه فعال و در خصوص فعالیت گردشگری خارجی در جلسه آینده ستاد تصمیم گیری می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به روند بازگشایی سینماها و مهدهای کودک بیان کرد: در خصوص بازگشایی سالن‌های سینما و مهدهای کودک مقرر شد این مراکز با 50 درصد ظرفیت از 24 خردادماه فعال شوند.

وی با بیان اینکه نمازجمعه در شهرهای زرد نیز از اول تیرماه در کنار شهرهای سفید برگزار ‌می شود،گفت: اما سالن‌های پذیرایی و جشن های عروسی تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل خواهد بود.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه متآسفانه در برخی از استان ها شرایط مطلوبی نداریم،گفت: با توجه به آمارهای روزهای اخیر متاسفانه بیماری در برخی از استان‌ها رشد داشته است.

وی وضعیت استان مرکزی را با توجه به وجود استان های همجوار بیان کرد: با با توجه به وضعیت استان‌های اصفهان، لرستان، قم و همسایگان استان مرکزی متاسفانه شرایط خطرپذیر و ریسک داری را پیش بینی می‌کنیم و استان مرکزی در شرایط کاملا حساسی قرار دارد.

آقازاده با تأکید بر اینکه مردم همچنین باید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی دقت نظر داشته باشند،گفت: مردم همچنان از حضور در اماکن شلوغ و پرتجمع اجتناب کنند و بهداشت شخصی را رعایت کنند. باید از شرایط مطلوب حاکم در استان حفاظت کنیم.

وی 6 شهرستان استان  را در وضعیت سفید و 6 شهرستان را در وضعیت زرد دانست و افزود: شهرستان‌ها کمیجان، دلیجان، آشتیان، خنداب و زرندیه و شازند سفید و باقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار مرکزی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان قرمز نداریم و نیازمند عزم عمومی و استانی هستیم تا شرایط 6 شهرستان زرد هم به سفید برسد.

وی شمار بهبودیافتگان استان مرکزی تا این لحظه را 80 درصد مبتلایان معادل 2284 نفر خواند و گفت: در حال حاضر تعداد کل بیماران بستری‌ در استان 12 نفر است.

آقازاده با بیان اینکه بیمارستان آیت الله خوانساری کاملا پاکسازی شده و از دیروز پذیرش بیماران سرطانی در این بیمارستان آغاز شده،گفت:فقط در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بیماران مبتلا به کرونا پذیرش می‌شوند و طی هفته اخیر فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

وی جایگاه استان مرکزی را در بین استان‌های درگیر با کرونا به لحاظ مبتلایان در رده 21 کشور دانست و گفت: با توجه به وضعیت استان‌های همسایه و بی توجهی به موارد بهداشتی، استان مرکزی هم می‌تواند جزو استان‌هایی باشد که در مرحله دوم این بیماری شیوع بیشتری را شاهد باشد.

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به رزمایش کمک مومنانه بیان کرد: طرح از روزهای نخست در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مورد توجه جدی قرار گرفت و ۱۰۰ هزار بسته هدفگذاری شد که تاکنون ۹۰ هزار بسته تهیه و با نام و آدرس افراد تحویل شده و ۳۰ هزار بسته دیگر نیز در حال تهیه است که به زودی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات