خبرهای داغ:
مهدیخانی گفت: درصدد استفاده بهینه از ظرفیت دهیاران به ویژه در خصوص آتش سوزی اراضی ملی و کشاورزی هستیم. ا
کد خبر: ۹۲۴۶۹۳۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که به ریاست جمالی پور استاندار قزوین برگزار شد بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای اقدام به هنگام در پیشگیری و کنترل بحران ها، آموزش و فرهنگ سازی است که درصدد استفاده بهینه از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی و تشکل های مردمی در همین راستا به ویژه در خصوص آتش سوزی اراضی ملی و کشاورزی هستیم.

 

وی با اشاره به نیروهای فعال در حوزه آتش نشانی در سطح استان گفت: در حال حاضر ۴۵۱ نیروی آتش نشان در استان قزوین فعالیت می کنند اما این میزان نیرو به تنهایی برای مهار آتش سوزی ها کافی نیست.

 

مهدیخانی  اظهار کرد: از ۲۰ ایستگاه  آتش نشانی در استان حدود ۶ ایستگاه با ۳۰ نیروی فعال، مربوط به مراکز روستایی می باشد.

 

۷۰ درصد آتش سوزی ها به دلیل بی توجهی کشاورزان است

 

علی اکبر اسدالهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سطح علف های هرز در مراتع و جنگل های استان به دلیل بارندگی های اخیر افزایش داشته گفت: با توجه به این امر و به دلیل بی توجهی افراد احتمال آتش سوزی در اراضی ملی افزایش یافته است.

 

وی افرود: بررسی ها نشان می دهد نزدیک به ۷۰ درصد آتش سوزی ها به دلیل بی توجهی کشاورزان و روشن کردن آتش برای از بین بردن علف های هرز در مزارع و باغها بوده است‌‌.

 

اسداللهی اظهار کرد: همچنین ۲۰ درصد این آتش سوزی ها به دلیل بی توجهی از سوی چوپانان و نیز گردشگرانی است که پس از استفاده از آتش، اقدام به خاموش کردن آن نمی کنند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: جهت ورود دهیاران به امر مهارت آتش سوزی ها جهت پیشگیری از گسترش آتش، لازم است تا آنها مجهز به برخی ابزار مهار آتش از جمله آتش کوب باشند  که این ابزار با هزینه اندک قابل تهیه می باشند.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها