خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی حضرت ابوالفضل (ع) منطقه عشایری سردشت:

عشایر منطقه کوه ریگ چشم انتظار خیرین و مسئولان برای رفع مشکلات و محرومیت ها

مسئول گروه جهادی حضرت ابوالفضل (ع) منطقه عشایری سردشت گفت: نیاز است مسولین دست به دست هم بدهند تا مشکلات عشایر منطقه کوه ریگ رفع بشود.
کد خبر: ۹۲۴۷۵۴۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری علی خالدی مسول گروه جهادی حضرت ابوالفضل علیه السلام عشایری سردشت به همراه تعدادی ازجهادگران این گروه در منطقه عشایری کوه ریگ شهرستان لردگان حضور یافتند .

خالدی گفت: کوه ریگ منطقه ای است که تعداد خانواده های ساکن در آن که ییلاق وقشلاق دارند حدوداً ۱۰۰ خانواده با تعداد جمعیت ۱۰۰۰نفر است که ۵ماه از ۱۲ماه سال را در آن جا زندگی سخت وطاقت فرسایی را دارند که نیاز است مسولین دست به دست هم بدهند تا این مشکلات رفع بشود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در این منطقه که بیشترین عشایررا درشهرستان لردگان داردتصریح کرد: نداشتن حمام وسرویس بهداشتی از جمله مشکلات این منطقه است، سرویس بهداشتی عشایر این منطقه آنقدر غیر بهداشتی وغیر اصولی وغیر ایمن است که هر لحظه ممکن است خطری از نظر جسمی وروحی گریبانگیر عشایر به ویژه زنان وکودکان شود به طوری که این سرویس ها با سنگ های که عشایر بدون شن وسیمان خشکه روی هم گذاشتند ونه چاهی ونه سنگ توالتی وجود دارد .

وی افزود: اصلا حمامی وجود ندارد و به گفته چند نفر از اهالی منطقه که می گفتند حمام ما درون حلب ومکانی همانند سرویس بهداشتی در بیابان ومراتع است.

خالدی تاکید کرد: دومین مشکل عمده اولویت دار موضوع جاده است که از شهرستان لردگان تا منطقه عشایری با ماشین هایی مانند سایپا وپیکان حدود۳ساعت است که مقداری از این جاده بسیار پرخطر است ونیاز به آسفالت وخاک برداری دارد وتا به حال چند ماشین واژگون شده اند .

مسئول گروه جهادی حضرت ابوالفضل(ع) سردشت گفت: سومین مشکل بزرگ موضوع آب وچشمه هایی است که سالیان دراز است که مرمت نشده اند وعشایر در عین اینکه آب اطرافشان را گرفته اما از آب چشمه ها به دلیل خرابی وسوراخ بودن پوت بندها وآب بندها محروم هستند ومتاسفانه خان منطقه اجازه مرمت وبازسازی این چشمه ها را نمی دهد .

وی تصریح کرد: مشکل دیگری که در این منطقه به وضوح قابل رویت است خطر سیلاب وبادهای خطرناک است به طوری که همین هفته گذشته به گفته عشایر منطقه باران وتگرگ بسیار وحشتناک که بی سابقه بوده به مدت ۳ساعت بارید اگر یک ساعت دیگر بود تمام افراد وساکنین منطقه دچار مشکل ومرگ بر اثر صاعقه وسیل می شدند وهر چه هم به هلال احمر شهرستان تماس حاصل شد کسی به دادشان نرسید ومتاسفانه تلفات از ناحیه احشام در این منطقه زده شده است  که جای پیگیری دارد که چرا اولا پیگیری وبررسی نشد ودوما چرا یک پایگاه امداد ونجات در نزدیکی مناطق عشایری زده نمی شود .

ارسال نظرات