خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی در گفت و گو با «بسیج»:

افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء ناشی از استفاده سرمایه ای از زمین است

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی، تبدیل شدن زمین به کالای سرمایه ای به جای کالای مصرفی را دلیل افزایش قیمت مسکن دانست و گفت: عرضه کافی زمین توسط دستگاه های اجرایی و برخورداری عامه مردم از آن، چرخه افزایش قیمت مسکن و اجاره بها را متوقف خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۴۷۸۰۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

سهرابی فرد مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به نامگزاری امسال با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: عمده فعالیت سازمان بسیج مهندسین عمران در سال ۹۹  در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و مطابق با برنامه های ابلاغی بیشتر در حوزه  رونق مسکن و واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه برای رونق و افزایش تولید باید بازار مصرف داخل و کشورهای اطراف را مد نظر داشته باشیم، افزود: وقتی بازار فروش فراهم باشد قطعا تولید رونق و جهش خواهد داشت.

مسئول بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی تصریح کرد: یک سری مولفه ها و فاکتورها از قبیل مشکل مالیاتی و تامین اجتماعی وجود دارد که امکان دارد مانع تولید و جهش اقتصادی شود که لازم است برطرف شود.

سهرابی فرد با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال واحدهای تولیدی استان در زمینه مسکن است، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رفع مشکلات مسکن و رونق آن، کاهش قیمت زمین و افزایش عرضه زمین توسط دستگاه های اجرایی از جمله راهکارهایی است که می تواند به جهش تولید ختم می شود.

وی عنوان کرد: ورود و و نظارت بر زمین هایی که در محدوده شهری و در شرف واگزاری هستند، ورود تکنولوژی ساخت و ساز جدید به استان برای کاهش هزینه ها و افزایش تولید و کاهش هزینه های جاری پروژه های اجرایی با هم افزایی و خرید مصالح ساختمانی به صورت تجمیعی از جمله اولویت های کاری بسیج مهندسین عمران است که می توان منجر به رونق تولید مسکن شود.

مسئول بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در سال های اخیر آن را ماحصل گرانی زمین دانست و افزود: هزینه ساخت و ساز متناسب با تورم افزایش یافته اما آنچه باعث افزایش قیمت مسکن شده، بالا رفتن روز به روز قیمت زمین است و زمین به جای کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شده است.

سهرابی فرد با اشاره به محدود بودن محدوده شهری، افزایش موالید و مهاجرت به شهرها، گفت: با وجود این شرایط نیاز است عرضه زمین افزایش پیدا کند، لذا تا زمانیکه عرضه زمین انجام نشود، نخریدن مسکن توسط مردم مشکلی را حل نمی کند.

وی با اشاره به عدم وجود زمین و اینکه زمین های موجود هم در دست عده ای خاص هست، گفت: تا زمانیکه مسکن کافی توسط دستگاه های اجرایی و مربوط عرضه نشود و عامه مردم از آن محروم باشند، گرانی مسکن ادامه دارد و این چرخه متوقف نخواهد شد.

واگزاری زمین به مردم توسط دولت راه برون رفت از مشکل مسکن است

 مسئول بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی افزود: شرط لازم برای کاهش قیمت مسکن، عرضه زمین توسط دستگاه های اجرایی و واگزاری زمین های دولتی مثل زمین های اوقاف و بنیاد مسکن به مردم است که شرایط برای تولید مسکن فراهم شود.

سهرابی فرد با اشاره به  تاثیرکمی و کیفی محصولات داخلی در افزایش تولید کشور و ارز آوری، گفت: در استان خراسان جنوبی بهترین محصولات ساختمانی تولید می شود و البته بازار محصول نیز هست و می توان با ارتقا تکنولوژی تولیدات کمی و کیفی کالا را افزایش داد.

وی با اشاره به لزوم تقویت رابطه دانشگاه با صنعت، گفت: بسیج با عنوان یک سازمان مردم نهاد با کار جهادی با دانشگاه ارتباط دارد لذا سازمان بسیج مهندسین با اتصال صنعت و دانشگاه و معرفی افراد صاحب ایده به بخش های مختلف صنعت توانسته با علاوه بر ایجاد اشتغال فارغ اتحصیلان دانشگاهی به رونق بخش صنعت  نیز کمک کند.

 مسئول بسیج مهندسین عمران استان با بیان اینکه اصل سی و یک قانون اساسی بر حق همه مردم کشور در برخورداری از مسکن تاکید دارد، افزود: این جزء وظایف دولت است و مطابق این اصل باید تمام دستگاه های اجرایی مربوطه از قبیل مسکن و شهر سازی پای کار آیند.

سرابی فرد، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یک اقدام خوب و مهم در حوزه مسکن دانست و عنوان کرد: قطعا اگر این طرح ادامه دار باشد می تواند مشکل مسکن بخش زیادی از جامعه را حل کند.

 کاهش قیمت مسکن گامی بزرگ در تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

 وی ادامه داد: متاسفانه بحث مسکن شهری در استان محرومی مثل خراسان جنوبی خیلی دچار حواشی شده لذا این افزایش قیمت ها می طلبد تا تمام ارگانهای حاکمیتی در این قضیه ورود پیدا کنند تا قیمت زمین و مسکن کاهش پیدا کند.

مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی گفت: وظیفه شرعی ما است تا برای کاهش شکاف طبقاتی و افزایش سطح رضایتمندی آحاد جامعه نسبت به کاهش قیمت تمام شده ساختمان و ملک برای مردم اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت مسکن قطعا ارز آوری، ازدواج، فرزند آوری را به دنبال خواهد داشت و جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، سرقت و بزهکاری ها گرفته خواهد شد.

مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی اظهار داشت: ما با کاهش قیمت مسکن و اجاره بها می توانیم قدمی بزرگ در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی برداریم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار