خبرهای داغ:
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد

تلاش برای دستیابی به بازارهای جهانی در کنار بازارهای منطقه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در کنار حضور در بازارهای منطقه به دنبال توسعه روابط با کشورهای دیگر و دستیابی به جایگاه مناسب در بازار جهانی هستیم.
کد خبر: ۹۲۴۸۰۳۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا انصاری ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در محل استانداری گفت: هم اکنون بزرگترین شرکای تجاری ایران را همسایگان این کشور تشکیل می‌دهند که البته در کنار بازارهای منطقه به دنبال توسعه روابط با کشورهای دیگر نیز هستیم تا به جایگاه درخور خود در بازار جهانی دست یابیم.

وی با اشاره به موقعیت ویژه آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه خود و همچنین محصولات تولیدی و دیگر زیرساخت‌های اقتصادی، موقعیت بسیار مناسبی برای توسعه صادرات دارد.

انصاری با تاکید ویژه بر صادرات گفت: جهش تولید هم اکنون به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور مطرح است که لازمه آن نیز توسعه صادرات و تولید صادرات‌محور است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه ریزی ویژه وزارت امور خارجه بر روی توسعه صادرات گفت: سیاست اصلی این وزارتخانه در حال حاضر ایجاد تسهیلات مناسب برای حضور تجار و صادرکنندگان در بازارهای جهانی است.

وی ادامه داد: وابستگی اقتصاد کشور به نفت باید قطع شود که البته در طول سال‌های اخیر و با تحریم‌های نفتی، این روند آغاز شده و افت شدید قیمت نفت بعد از شیوع کرونا نیز موجب تشدید روند شده است.

انصاری، توسعه روابط اقتصادی در شرایط تحریم را بسیار امیدوارکننده دانسته و گفت: اگر بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم سال‌های آینده برای اقتصاد کشور سال‌های روشنی خواهد بود.

انصاری در سفر خود به آذربایجان شرقی ضمن دیدار با فعالان اقتصادی استان، از ظرفیت‌های ویژه مناطق مرزی استان نیز بازدید خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار