خبرهای داغ:
استاندارکرمانشاه:

وزارت بهداشت به کمک کرمانشاه بیاید

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه وضعیت این استان در پیک دوم کرونا مناسب نیست، گفت: انتظار می‌رود در این شرایط دشوار وزارت بهداشت به کمک کرمانشاه بیاید و در زمینه رفع کمبودهای ماسک و دیگر تجهیزات موردنیاز کمک کند.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۱۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست بررسی نیازهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه مقابله با کرونا که با حضور محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو برگزار شد؛ افزود: در طول این چهار ماه شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان زحمات زیادی را برای حفظ سلامت مردم متحمل شدند و حمایت ها و کمک های بسیاری برای کنترل این بیماری در کرمانشاه انجام دادند که جای تقدیر بسیار دارد.
وی اظهار داشت: استان کرمانشاه در پیک اول بیماری کرونا با مشکل چندانی روبرو نبود ولی در پیک دوم شیوع این ویروس در وضعیت نامناسب و هشداردهنده‌ای قرار دارد.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: البته در صورتی که میزان فوتی ها و بستری ها شکل حادی به خود نگیرد این افزایش تعداد تست ها و شناسایی هرچه بیشتر مبتلایان پنهان چندان هم نگران کننده نیست و به سلامت جامعه کمک می کند.
بازوند در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ضرورت بازگشایی دوباره مجموعه باختربیوشیمی اشاره کرد و گفت: این کارخانه یک مجموعه بسیار ارزشمند است که داروهای ضد ویروس آن در این ایام متقاضیان بسیاری در بیرون از استان داشت.
وی تاکید کرد: انتظار می رود در شرایطی که کشور با بحران کرونا روبروست، وزارتخانه هزینه های تولید دارو در مجموعه های توانمندی مانند باختر بیوشیمی را مدنظر داشته باشد و با قیمت گذاری مناسب زمینه آغاز فعالیت های دوباره این کارخانه را فراهم کند تا محصولات این کارخانه دوباره در خدمت حوزه درمان و سلامت کشور قرار گیرد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و هزار و ۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.
سادات لاری افزود: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها