خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

حداقل یک یا دو سال با ویروس کرونا درگیر هستیم/ مهمترین ابزار کنترل کرونا در کشور همراهی مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طبق برآوردهای انجام شده حداقل یک یا دو سال با این ویروس درگیر هستیم و مفهوم آن این است که باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم و اقتصاد، سیاست، جامعه، آموزش و ... ما باید بر مبنای این وضعیت باشد.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۴۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

حداقل یک یا دو سال با ویروس کرونا درگیر هستیم/ مهمترین ابزار کنترل کرونا در کشور همراهی مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رشید حیدری‌مقدم در مجمع بسیج استان همدان با اشاره به وضعیت کرونا در دنیا اظهار کرد: در مراحل اولیه به وجود آمدن این بیماری استنباط ما این بود که این اتفاق یک جنگ بیولوژیک است و امروز نیز معتقدیم که این ویروس گستره جدی در سطح دنیا دارد.

وی با بیان اینکه با مرور زمان وضعیت ویروس تغییر می‌کند و این نشان دهنده این است که اتفاق بسیار پیچیده‌تر از یک ویروس منطقه‌ای است، گفت: این ویروس به هر دلیلی اتفاق افتاده است تمام دنیا را درگیر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، کشورهایی را که از بیماری کرونا جان سالم به در ببرند کشورهای پیشرو آینده خواند و عنوان کرد: مهمترین دستاورد کرونا در دنیا نزدیک کردن بشر به خدا بود چراکه تمام کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده بودند که با ابزار مادی می‌توان همه چیز را مهار کرد در حالی که این اتفاق معادلات را به نفع دین و معنویت تغییر داد.

وی ابراز  اشت: کشورهای اروپایی و آمریکا که در حوزه سلامت دیگر کشورها را حمایت می‌کردند امروز به جایی رسیده‌اند که به به افرادی که در حال مرگ هستند خدماتی نمی‌دهند.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه از طریق سامانه سیب ۸۲ میلیون نفر مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: این نشان دهنده این است که افتدار جمهوری اسلامی بر مبنای شعار نیست بلکه کار بنیادی است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از اقتصاد دنیا دچار فروپاشی خواهد شد و از لحاظ سیاسی کشوری مانند آمریکا اگر دچار فروپاشی اقتصادی نشود دچار فروپاشی سیاسی خواهد شد و علت آن نیز تبعیض نژادی و طبقاتی و ... است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: مفهوم کرونا این است که اگر کشوری ساختاری، دولتی و حاکمیتی نتواند خود را با وضعیت موجود کرونا تطبیق دهد کشوری خواهد بود که هیچ اقتداری در دنیا نخواهد داشت.

وی گفت: طبق برآوردهای انجام شده حداقل یک یا دو سال با این ویروس درگیر هستیم و مفهوم آن این است که باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم و اقتصاد، سیاست، جامعه، آموزش و ... ما باید بر مبنای این وضعیت باشد.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه بیماری کرونا، جنگ نرم‌افزاری است، گفت: این درگیری از جنگ تن به تن سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه جنگ‌های دنیا به سمت نرم‌افزاری و رسانه‌ای می‌رود، عنوان کرد: اگر بخواهیم اقتدار ملی داشته باشیم باید به سمت این حوزه‌ها حرکت کنیم که تجارت الکترونیک یکی از اتفاقات بزرگ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به میانگین مبتلایان گفت: در کشور به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۲۱۷ نفر مبتلا شده‌اند و این میانگین در استان ما ۶۷ نفر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ابزارهای ما برای کنترل کرونا در کشور همراهی مردم است که جهادگرانه تلاش کردند، افزود: با رعایت اصول بهداشتی با زدن ماسک و شست و شوی مکرر دست و فاصله اجتماعی بر بیماری غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات