زنگ خطر بیماری کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به صدا درآمد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مرحله پیک دوم این ویروس در استان آغاز شده و زنگ خطر این بیماری به صدا درآمده چراکه در هفته اخیر شیوع این بیماری سیر صعودی داشته است.
کد خبر: ۹۲۴۸۳۳۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزار بسیج کهگیلویه و بویراحمد, دکتر محمدمهدی بانشی افزود: هم اینک ۶۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته اند و ۲۸۱ نفر در حال درمان و تنها ۲۱ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و ۲ نفر در نقاهتگاه بیماران کرونایی تحت مراقبت هستند.

وی ادامه داد: میانگین ابتلای افراد در استان به بیماری ویروسی کرونا، از ۳۸ سال به ۳۶ سال رسیده که این مهم نشان از بیماریابی فعال حوزه درمان در کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تعداد مرگ و میر این بیماری در کشور ۴.۷۸ درصد و در کهگیلویه وبویراحمد ۱.۰۵ درصد بوده است گفت: این استان با فوت ۱۰ نفر، (۹ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای) کم‌ترین تعداد فوتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر بانشی افزود: در این روز‌های کرونایی مردم استان مرگ را دست کم گرفته و در خصوص رعایت الزامات بهداشتی بی توجهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کار‌ها همچون آرایشگاه‌ها، ساندویچی‌ها، مطب ها و مراکز درمانی همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تجمع فراوانی در این اماکن وجود داردگفت: تاکنون چندین مورد از این واحدها پلمپ و تعطیل شده‌ اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از هم استانی‌ها خواست از شرکت در مراسم ختم و جشن‌های عروسی به جد بپرهیزند، زیرا که این مهم در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

وی گفت: کهگیلویه وبویراحمد تاکنون با غربالگری حدود ۹۵ درصد از جمعیت هدف در اجرای مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

بانشی بیان کرد: در مرحله نخست این طرح ۹۸.۲ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدو استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد و در مرحله دوم ۱۰۰ درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار