خبرهای داغ:
آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: بنیان امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای ظهور اسلام و به برکت وجود رسول اکرم الله (ص) گذاشته شده است.
کد خبر: ۹۲۴۸۶۸۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

قلم و زبان مبلغان دینی دائما در حال امر به معروف و نهی از منکر است/ با مفاسد سازمان یافته باید مبارزه جدی صورت گیرد


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم در همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر با بیان بنیان‌های انقلاب اسلامی و نقش تدین در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: اکنون شاهد آن هستیم که قدرت‌های پوشالی جهان در حال افول هستند و می‌بینیم چگونه سردمدار استکبار جهانی یعنی رئیس جمهور آمریکای جنایتکار جرات خارج شدن از کاخ به ظاهر سفید و در باطن سیاه خود را ندارد.

وی افزود: شهر مقدس قم حرم کریمه اهل بیت (ع) است و در این شهر فریضه امر به معروف و نهی از منکر دائما با قلم و زبان مبلغان دین در حال اجراست.

امام جمعه قم با رد شبهه‌های وارد شده در خصوص فراموش شدن این فریضه مهم افزود: امر به معروف دارای دو عرصه سخت ونرم می باشد و ضمن عدم غفلت از هیچ یک از جنبه‌های آن، باید حد و حدود هر یک توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی رعایت گردد.

وی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب که امر به معروف و نهی از منکر را پدیده‌ای نوظهور در انقلاب اسلامی ندانسته و ابتدای آن را از آغاز ظهور اسلام و توسط رسول اکرم (ص) می‌دانند، خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت مومنین علاوه بر ورود در عرصه کار‌های سخت، در عرصه کار‌های نرم نیز وارد می‌شدند؛ تا جایی که حتی برای بسیاری از ایشان حکم اعدام توسط رژیم طاغوت صادر می‌شد.

آیت الله سعیدی در پایان بسیاری از پدیده‌های امروز را حاصل نا آگاهی افراد اجتماع و سازمان نیافته عنوان نمود و تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی افرادی را شناسایی کنند که به صورت سازمان یافته در پی بر هم زدن نظم اجتماع و ترویج فساد می‌باشند، می‌بایست بدون ترحم اقدام لازم را در برخورد با آنها صورد دهند.

انتهای پیام/م/ابراهیم خانی
ارسال نظرات