محمود نوری شادکام گفت: پلاسما درمانی یکی از روش‌های درمانی برای بیماران کرونایی است که در استان یزد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۴۸۶۹۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۷
به گزارش خبرنگار سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج از یزد، محمود نوری شادکام با بیان اینکه پلاسما درمانی یکی ازروش‌های درمانی برای بیماران کرونایی است، گفت: این روش درمانی در استان یزد نیز برای بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اطلاعات افرادی که پس از ابتلا به کرونا بهبود پیدا کرده‌اند به صورت محرمانه در اختیار سازمان انتقال خون قرار می‌گیرد و سازمان انتقال خون نیز با آنها تماس گرفته و چنانچه این افراد علاقمند به اهدای پلاسمای خود به نیازمندان باشند می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: یکی از درمان‌هایی که استفاده می‌شود از طریق تزریق پلاسماست ولی اینکه بگوییم یک درمان قطعی و مؤثر برای کرونا بوده، هنوز مشخص نشده است و آمار تعداد مبتلایانی نیز که از این روش استفاده کردند فعلا در دسترسم قرار ندارد.

آغاز پلاسما درمانی در یزد از اول اردیبهشت

نقی تقوایی مدیر کل انتقال خون یزد نیز در این خصوص گفت: بهبود یافتگان کرونا در استان یزد حداقل یک ماه پس از بهبودی کامل در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای خون جهت اهدای پلاسما می‌توانند به مرکز جامع اهدای خون یزد واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه دریافت پلاسمای از بهبود یافتگان کرونا از اول اردیبهشت ماه در یزد آغاز شده است، افزود: اهدای پلاسما از سوی این افراد کاملا داوطلبانه است و بهبودیافتگانی که تمایل به اهدای پلاسمای خون خود دارند پس از معاینه و مشاوره و همچنین انجام آزمایشات اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.


ارسال نظرات