مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در یاسوج آغاز شد

مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی کریم با رقابت شرکت کنندگان زن و مرد به صورت جداگانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر امامزاده عبدالله آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۴۸۸۷۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, هادی خورشیدیان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد در این خصوص گفت: این دوره از مسابقات در دوبخش آقایان و خانم‌ها در رشته‌های حفظ کل، حفظ پنج، 10 و 20 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان ویژه (آقایان)صبح و عصر امروز در فاطمیه حرم مطهر امام‌زاده عبدالله یاسوج آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 28 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند که مسابقات قرآنی امسال تحت تاثیر ویروس کرونا بوده افزود: از درب ورودی تا خود فاطمیه حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) پروتکل‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی رعایت شده است.

همچنین عبدالمحمد نمازی مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این دوره مسابقات قرآنی گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی صادره از سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.

وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات با معضلات و مشکلاتی نسبت به سال گذشته از جمله بیماری کرونا مواجه هستیم که تاثیر بسیار منفی بر روی این دوره از مسابقات در سراسر کشور و استان ما گذاشته و باعث شد کمیت مسابقات کاهش یابد.

وی ادامه داد: امسال اعلام شد ثبت‌نام مسابقات قرآنی به صورت اینترنتی است و همه متسابقین ملزم به ثبت‌نام در سایت شدند اما ثبت نام به کُندی و عدم استقبال شرکت کنندگان مواجه شد که نخستین دلیل آن عدم اطلاع متسابقین از نحوه ثبت نام و همچنین مشکلات فنی سایت بود و اینکه شرکت کنندگان در این دوره مسابقات قرآنی انتظار داشتند مهلت ثبت نام به تعویق بیافتد.

نمازی بیان کرد: در گذشته کسانی که از ثبت‌نام اینترنتی باز ماندند می‌توانستند به صورت حضوری در مسابقات شرکت کنند اما طبق بخشنامه تنها کسانی در این دوره از مسابقات شرکت کردند که اینترنتی نام‌نویسی کردند به همین دلیل متسابقین این دوره به یک سوم سال گذشته تقلیل پیدا کرد.

این مسوول ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده نحوه ثبت‌نام سازمانی و اینترنتی را رعایت کنیم و به شیوه‌هایی که مجریان مسابقات اعلام می‌کنند شرکت کنیم.امسال در مرحله شهرستانی رشته دعاخوانی نداریم و تنها در مرحله استانی است که مردادماه برگزار می‌شود، همچنین بخش تفسیر در مرحله شهرستانی سال قبل بود اما امسال این مرحله حذف و به مرحله استانی که مردادماه است موکول شد.

وی بیان کرد: رشته تفسیر از سوره مبارکه مریم براساس تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی یا صفوه التفاسیر در مرحله استان برگزار می‌شود.همچنین در دیگر شهرستان‌ها این دوره مسابقات برای رعایت موارد بهداشتی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

نمازی عنوان کرد: شهرستان دنا و بویراحمد سال‌های گذشته در شهرستان‌ این مسابقات را برگزار می‌کردند اما امسال تجمیع شده و در بویراحمد برگزار می‌شود، همچنین شهرستان‌های دهدشت، چرام، بهمئی و لنده در امامزاده آقامیر دهدشت و شهرستان‌های باشت و گچساران در مسجد شهیدان مرحله شهرستانی این دوره مسابقات را برگزار می‌کنند.

نمازی با اشاره به اینکه 83 نفر در این دوره از مسابقات حضور دارند گفت: عده‌ای از شرکت کنندگان در چند رشته ثبت‌نام کردند، بعضی از متسابقین سال قبل در مرحله استانی رتبه‌های برتر را کسب کردند که از شرکت در مرحله شهرستانی معاف و مستقیم به مرحله استانی راه پیدا کردند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی که مرداد ماه برگزار می‌شود راه می‌یابند که در مرحله استانی نفرات برتر برای مسابقات کشوری که قرار است در مشهد مقدس برگزار شود انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار