۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۲۴۸۸۷۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, استاندار این استان در جلسه شورای برنامه ریزی گفت: مسئولان و کارشناسان دستگا‌های اجرایی باید برای دریافت همه اعتبارات تخصیص یافته تلاش کنند.
حسین کلانتری به طرح‌های اولویت دار در استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری با در نظر گرفتن الزامات بودجه‌ای برای اتمام طرح‌های که تعهد استان هستند تلاش شود.
کلانتری با بیان اینکه در سال جاری اولویت با تکمیل طرح‌ها است و طرح جدید نخواهیم داشت، ادامه داد: به این منظور ۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافته و تنها در صورت نیاز استان طرح‌های بعدی عملیات جدید آغاز می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویر احمد اضافه کرد: ادامه اجرای سد تنگ سرخ، آبرسانی به روستا‌ها و توسعه راه‌ها از اولویت‌های عمرانی استان است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش منابع طبیعی را سرمایه استان دانست و افزود: برای حفظ این سرمایه، اعتبارات حفاظتی دو برابر شده است.
استاندار همچنین موفقیت دانشگاه یاسوج در کسب رتبه اولِ دانشگا‌های جامعِ کشور و همچنین کسب رتبه ۸۹ در بین دانشگا‌های آسیا را تبریک گفت و خواستار بهره گیری از فضای علمی موجود در طرح‌های توسعه‌ای استان شد.
وی به سال جهش تولید و لزوم توجه به مشکلات واحد‌های تولیدی اشاره کرد و با بیان اینکه برخی تولیدات استان جنبه صادراتی دارند افزود: باید با حمایت‌های لازم تولید را افزایش داد و کسب و کار را تقویت بخشید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچینی ظرفیت سازی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم در مسیر فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و افزود: با شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها مانند پوشش گیاهان دارویی، منابع آبی، جنگل و گردشگری می توان برای توسعه همه جانبه تلاش کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم با بیان اینکه اعتبارات برمبنای فصل، بخشنامه ها، دستگاه اجرایی و موقعیت شهرستان‌ها توزیع شده است، گفت: ۵۲ میلیارد تومان برای اجرای ۲۱ طرحِ مورد تعهد استان اختصاص یافته که این طرح‌ها باید تا پایان امسال به بهره برداری برسند.
سلحشوری افزود: در این میان طرح‌هایی برای تحقق شعار سال است که بهره برداری از آن‌ها به ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی کمک می‌کند.
گفتنی است هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی استان در بخش عمرانی تخصیص یافت که امروز در جلسه شورای برنامه ریزی توزیع شهرستانی آن به تصویب این شورا رسید.
هزار و ۴۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام در نقاط مختلف استان وجود دارد که با تخصیص اعتبارات جدید تلاش‌ها برای تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها در سال جاری ادامه خواهد داشت.
براساس جدول توزیع اعتبارات از این مبلغ ۱۱۹ میلیارد تومان به شهرستان بویر احمد، ۷۵ میلیارد تومان به شهرستان کهگیلویه، ۱۱۴ میلیارد تومان به شهرستان گچساران، ۳۰ میلیارد تومان به شهرستان دنا، ۳۱ میلیارد تومان به شهرستان بهمئی، ۲۷ میلیارد تومان به شهرستان باشت و ۲۲ میلیارد تومان هم به شهرستان لنده تخصیص داده شد.
بیش از ۴۰ میلیارد تومان در اولین مرحله برای طرح‌های عمرانی استان درشهرستان‌ها توزیع شد.
گفتنی است در این جلسه اعضا درباره چگونگی توزیع اعتبارات طرح‌های در دست اجرا گفتگو کردند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات