نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با "بسیج" بیان کرد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:حذف سوداگران از بازار مسکن،یکی از راه حل های خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه می باشد.
کد خبر: ۹۲۴۹۰۱۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

مصطفی طاهری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه حق داشتن مسکن مناسب یکی از اساسی ترین نیازهای زندگی انسان هاست ،اظهار داشت:این مهم در قانون اساسی کشور ما نیز محترم شمرده شده و دولت را موظف به تامین آن برای تمامی اقشار جامعه کرده است.

وی به راهکارهای کنترل قیمت مسکن در کشور اشاره و بیان داشت:افزایش تولید و عرضه مسکن با در نظر گرفتن توانمندی اقشار مختلف جامعه خصوصا قشرهای مستضعف یکی از نکات اصلی کنترل افزایش قیمت نجومی مسکن و زمین است که می تواند سبب خانه دار شدن قشر ضعیف و آسیب پذیر شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به کنترل تقاضاهای سوداگرانه در بازار زمین و مسکن از سوی دولت ها و مالیات بر ارزش زمین اشاره کرد و افزود:زمین که یک نیاز اساسی در تولید مسکن محسوب می شود، نباید دچار جریانی به نام سوداگری مسکن شودکه این از وظایف نخستین دولت هاست.

طاهری تفکیک قیمت زمین از قیمت مسکن را یکی دیگر از راهکارهای کنترل قیمت مسکن دانست و تصریح کرد:این امر زمینه ساز جلوگیری از رکود در خرید و فروش مسکن بوده و سبب ثبات در قیمت آن میشود.

این مسئول اعمال مالیات بر عایدی سرمایه ونیز خانه های خالی از سکنه را از راهکاری مهم در کنترل قیمت مسکن برشمرد و تاکید کرد:اعمال مالیات بر خانه های خالی از سکنه موجب کاهش نرخ اجاره بها و نیز بازگرداندن بازار به سمت رونق و تولید میشود.

ارسال نظرات