رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان خبر داد

اجرای رزمایش مومنانه اهدای خون بسیج مساجد و محلات در گیلان/ گردان طلاب جهادی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان از برگزاری رزمایش مومنانه «اهدای خون» در استان خبر داد و گفت: به‌زودی گردانی از نیروهای جهادی طلاب در سطح استان تشکیل شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۰۹۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

اجرای رزمایش مومنانه اهدای خون بسیج مساجد و محلات در گیلان/ گردان طلاب جهادی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, حجت‌الاسلام حاتم نصیری‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان اظهار داشت: مردم و گروه‌های جهادی گیلان در ایام شیوع کرونا در حوزه‌های مختلف از جمله رصد، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و توزیع کمک‌ها بین نیازمندان بسیار خوب عمل کردند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با اشاره به نیازهای خونی بیماران و لزوم ورود بسیجیان برای کمک به بیماران گفت: پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات استان هم‌اینک برنامه‌ای در راستای جبران نیازهای خونی بیماران دارند که قرار است با حضور در مراکز انتقال خون و اهدای خون خود به بیماران کمک کنند.

نصیری‌نژاد خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان، بسیاری از افراد دچار مشکلات کمبود خون شدند و لازم است که در این حوزه نیز رزمایشی مومنانه توسط خیران و نیکوکاران گیلانی جهت کمک به کسانی‌که نیاز فوری به خون دارند اجرا شود.

وی با بیان اینکه فرماندهان نواحی، پایگاه‌ها و بسیجیان همانطور که در رزمایش مواسات برای کمک به نیازمندان وارد میدان شدند بار دیگر برای کمک به بیماران و کسانی‌که نیاز به خون دارند وارد عرصه شوند افزود: افراد داوطلب برای اهدای خون می‌توانند از 9 صبح تا 13 در سازمان انتقال خون و همچنین مرکز انتقال خون شهرداری کنار‌ کتابخانه خاتم‌انبیاء(ص) حضور یابند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیت‌های بسیج طلاب، مساجد و محلات در رزمایش مواسات خاطرنشان کرد: همکاری در توزیع ماسک و توزیع کمک‌های مومنانه و همچنین شناسایی افراد بی‌بضاعت در محلات مختلف از جمله خدماتی بوده که در این ایام توسط بسیجیان مساجد و محلات انجام شد.

نصیری‌نژاد با بیان اینکه در حوزه فنی و حرفه‌ای، بسیاری از پایگاه‌ها هم‌اکنون درحال مهارت‌آموزی به افراد مختلف هستند تصریح کرد: به طور کلی 2 هزار گروه جهادی در سطح مساجد و پایگاه‌های استان گیلان درحال فعالیت هستند طوری‌که در هر پایگاه یک گروه جهادی فعالیت می‌کند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج مساجد و محلات گیلان در بحران کرونا افزود: پخت غذا و توزیع غذا بین نیازمندان و توزیع نان رایگان، ذبح گوسفند به‌نیت سلامتی امام زمان(عج)، توزیع گوشت گرم بین نیازمندان نقاط محروم شهر و حضور بسیجیان در منازل جهت ضدعفونی از جمله اقداماتی بوده که در این ایام انجام شد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه میزان استقبال مردم از بسیجیان و پاسداران در این ایام بسیار خوب بوده است زیرا مردم به‌وضوح خدمات‌رسانی این افراد را مشاهده کردند گفت: با وجود اینکه بسیاری از مساجد به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود اما کارگاه‌های دوخت ماسک در مساجد فعال بود.

نصیری‌نژاد با اشاره به کمک 80 گروه جهادی در حوزه‌های مختلف از جمله تغسیل اموات، ضدعفونی بیمارستان‌ها و شناسایی افراد نیازمند در سطح محلات خاطرنشان کرد: بسیج طلاب در این ایام خوب درخشید.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 248 بسته کمک معیشتی و هر بسته به ارزش بالای 250 هزار تومان در قالب رزمایش مواسات توسط مساجد اهل سنت استان گیلان بین نیازمندان این استان توزیع شد ابراز داشت: قرار است به‌زودی گردانی از نیروهای جهادی طلاب در سطح استان تشکیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات