مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان:

خدمات هیئات مذهبی در دوران مقابله با کرونا با زبان هنر روایت شود/ لزوم تعامل مداحان و شاعران آئینی برای گسترش فضای مطالبه‌گری

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم روایت خدمات هیئات مذهبی در دوران مقابله با کرونا با استفاده از زبان هنر گفت: تعامل «شعرای آیینی» و «مداحان» فضای مطالبه‌گری در چارچوب نظام را در جامعه گسترش می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۴۷
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مصطفی منزوی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج در رشت اظهار داشت: بسیاری از افراد مذهبی و حزب‌اللهی از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا برای کار جهادی و خدمات‌رسانی به مردم دور هم جمع شدند و فعالیت‌های خوبی داشتند تا جایی‌که ما شاهد یک انسجام کم‌نظیر بعد از دفاع مقدس بودیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به تاثیرگذاری کار هیئت‌های مذهبی و فعالان آن خاطرنشان کرد: کار هیئتی به‌ این معناست که وقتی فرد می‌بیند کاری روی زمین مانده که باید انجام دهد در این صورت احساس تکلیف کرده و در جهت رفع مشکل اقدام می‌کند و سعی می‌کند تا کار را به بهترین نحو انجام دهد.

منزوی با اشاره به خدمات‌ بسیجیان و پاسداران ابراز داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان، حجم کار درمان بیماران به‌حدی بود که باعث شد بسیاری از پرستاران خسته شوند که در این زمان، بسیجیان و پاسداران برای کمک در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و این حضور آنان باعث قوت قلب و افزایش انگیزه خدمت برای کادر درمان شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان افزود: بسیجیان همواره بسته‌هایی شامل شیر، میوه و کیک آماده می‌کردند و شب‌ها به بیمارستان‌ها می‌بردند البته بسیجیان و هیئتی‌ها قبل از رزمایش مواسات نیز فعالیت‌ زیادی داشتند اما حجم این کمک‌رسانی‌ها و خدمات با آغاز رزمایش مواسات در گیلان زیادتر شد.

وی از نقش پررنگ هیئت‌های مذهبی در راستای کمک به مردم و کاهش مشکلات ناشی از بحران کرونا در گیلان سخن گفت و ابراز داشت: بسیاری از افراد جهادی و هیئتی گیلان در ماه‌های گذشته اقدام به ضدعفونی محلات محروم رشت می‌کردند و یا در بخش‌های مختلف شرکت داشتند نظیر کمک هیئت‌ها به بیماران با اهدای خون که این کمک هم دیده نشد.

منزوی با اشاره به لزوم روایت عملکرد و نقش پررنگ گروه‌های جهادی در خدمات‌رسانی‌ها گفت: امروز هنرمندان و شاعران می‌توانند نقش پررنگ گروه‌های جهادی، هیئت‌ها و هر کسی‌که در این ایام به‌خوبی احساس تکلیف کرد را در قالب هنر برای جامعه بیان کنند.

وی با بیان اینکه بسیج همچنان موتور پیشران انقلاب است و هرجا که مشکلی وجود داشته باشد بسیج برای حل مشکل وارد عرصه می‌شود تصریح کرد: در گیلان بیش از 600 هیئت ثبت شده داریم که هرکدام دارای کارکردی هستند و هر زمان که نقشه راه برای آنان تعیین می‌شود کار خودشان را انجام می‌دهند و به‌دنبال ارائه گزارش هم نیستند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند هیئت‌ها باید انقلابی باشند و در راستای اهداف انقلاب حرکت کنند عنوان کرد: امروز لازم است که یک ارتباط دو سویه خوب بین شعرای آیینی و مداحان برای ایجاد یک فضای مطالبه‌گری در چهارچوب نظام شکل گیرد و زبان گویای مردم و مطالبه‌گر باشیم.

منزوی با بیان اینکه مانند کشتی هستیم که وسط طوفان قرار داریم و وظیفه داریم که در راه انقلاب حرکت کنیم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در طول سال همواره چندین دیدار با دانشجویان و شعرای آیینی و مداحان دارند که این نشان‌دهنده اهمیت و اثرگذاری این طیف در جامعه است و رهبر انقلاف در این دیدارها، مسیر راه را برای آنان مشخص می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات