خبرهای داغ:
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان؛

کشف بیش از 3 تن مواد مخدر از ابتدای سال در گلستان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به روش های نوین تولید موادمخدر، گفت: برخی در قالب کپسول های لاغری که از محتوا شیشه استفاده شده اقدام به توزیع می کنند چرا که شیشه باعث لاغری افراد می شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۲۳۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرهنگ مجید زائری در نشست خبری که در ستاد فرماندهی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر استان گلستان 82 شهید و 32 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه میانگین سنی افراد معتاد بین 15تا65 سال است، خاطرنشان کرد: نزدیک به 70هزار نفر در استان درگیر اعتیاد هستند.

وی، افزود: 74درصد معتادین مصرف سنتی و 26درصد مصرف صنعتی دارند، بحث اعتیاد مانند فقر بسترساز موارد دیگر است خیلی از سرقت ها ریشه در اعتیاد دارد اعتیاد عامل 20درصد قتل ها، 65درصد همسرآزاری ها، 35درصد کودک آزاری و 55درصد طلاق ها است.

زائری با اشاره به فعالیت 42کمپ مرکز ترک اعتیاد، اذعان کرد: 39کمپ برای آقایان و 3کمپ برای بانوان در حال فعالیت هستند و از بین این ها یک کمپ ماده16 در توسکستان داریم که ظرفیت 100 نفر برای آن بسیار پایین است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان در خصوص فعالیت 156مرکز متادون درمانی در گلستان، تصریح کرد: از ابتدای سال 3تن 205 کیلوگرم مواد مخدر کشف کردیم که میزان کشف 35درصد افزایش داشته و این کشفیات ماحصل 1527 عملیات بوده است.

وی، ادامه داد: 99 نفر در حوزه قاچاق عمده و 907 نفر خرده دستگیر شده اند که 56درصد کشفی های ما تریاک، 40 درصد حشیش و 4درصد سایر کشفیات بوده است به همین جهت سعی داریم امسال در ورودی نوکنده نیز ایستگاه بازرسی را برای غرب استان راه اندازی کنیم.

زائری با اشاره به اینکه سنی که اعتیاد در کشور ما آن را تهدید می کند، 21 سال است، عنوان کرد: در سنین پایین تر احتمال اعتیاد پایین است و اگر باشد هم به صورتی موردی خواهد بود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تنش در میان خانواده ها یکی از عوامل اصلی اعتیاد در سنین پایین تر است، یادآورشد: امسال سعی داریم برنامه های اجتماعی خود را افزایش دهیم که مهم ترین آن تحت نظارت قرار دادن مدارسی است که در شعاع 500 متری آن خرده فروشان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به روش های نوین تولید موادمخدر، اظهار کرد: برخی در قالب کپسول های لاغری که از محتوا شیشه استفاده شده اقدام به توزیع می کنند چرا که شیشه باعث لاغری افراد می شود.

زائری با بیان اینکه با توجه به قوانین سخت گیر کشور ترکمنستان ورود و خروج مواد مخدر از این مرز امکان پذیر نیست، گفت: با توجه به شرایط و کنترل ما در این مرز می توان عنوان کرد این مرز یکی از پاک ترین مرزهای کشور در حوزه مواد مخدر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها