علوم انسانی جهت دهنده و فکرساز است

مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه امام صادق علیه السلام گفت: علوم انسانی جهت دهنده و فکرساز است همچنین نظریه پردازی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد.
کد خبر: ۹۲۴۹۳۲۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

علوم انسانی جهت دهنده و فکرساز استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر حمزه شیخیانی مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه امام صادق (ع) در جلسه هم‌اندیشی کارگروه علوم انسانی خانه نخبگان بسیج شهید مهدوی گفت: علوم انسانی جهت دهنده و فکرساز می‌باشد و پیشرفت همچنین نظریه پردازی در علوم انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شیخیانی ادامه داد: رهبر انقلاب بسیاری از حوادث و اتفاقات دنیا را ناشی از نظریه پردازی‌های دانشمندان این رشته‌ها می‌دانند.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «بسیاری از حوادث دنیا حتّی در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و ...، محکومِ نظرات صاحبنظران در علوم انسانی است؛ در جامعه شناسی، در روان شناسی، در فلسفه؛ آن‌ها هستند که شاخص‌ها را مشخص می‌کنند.»

مسئول بسیج علمی پزشکی سپاه امام صادق بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه علوم انسانی وجود دارد، ترجمه محور بودن این علوم است و کمتر به مبحث نظریه پردازی پرداخته شده است و این کارگروه می‌تواند به تحلیل مسائل علوم انسانی در جامعه بپردازد.

شیخیانی با اشاره به اهمیت این کارگروه اظهار داشت: کارگروه علوم انسانی به نقد و بررسی سند ۲۰۴۰ و گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاوتی و همجنین بررسی مشکلات صنایع استان می‌پردازد.

پایان خبر/

ارسال نظرات