مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در گفت‌وگو با «بسیج»:

مکتب جعفری قابلیت های دین اسلام را به دنیا نشان داد

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی بااشاره به اینکه مکتب امامجعفر صادق(ع) کار بزرگ آن زدودن انحرافات و روشن کردن شاخه های انحرافی و به نوعی زدودن انحرافات از چهره واقعی اسلام و شیعه است،گفت: بسیاری از قابلیت های دین اسلام توسط مکتب امام جعفر صادق(ع) برای دنیا معرفی شد .
کد خبر: ۹۲۴۹۶۱۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

آیت الله کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه امام جعفر صادق(ع) گفت: به لحاظ شرایط و موقعیت هایی که برای امام جعفر صادق(ع) پیش آمد و درگیری های بین دو حکومت بنی امیه و بنی عباس ایجاد شد و فرصتی که برای ایشان به وجود آمد که حضرت موفق شدند مکتبی را تاسیس کنند.

وی افزود: در این فرصت ارزشمند که برای امام جعفر صادق(ع) به وجود آمد ایشان مکتب صادقیه که در ادامه مکتب باقریه بود را تشکیل دادند که البته می توان گفت این مکتب از زمان امام باقر(ع) شروع شد و امام صادق (ع) این مکتب را تکمیل کردند.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با اشاره به اینکه طبیعتا این مکتب یک مکتب جدید نیست و در ادامه نهضت پیامبر گرامی اسلام(ص) است،گفت: اما اهمیت آن به دلیل وجود تبیین اسلام ناب محمدی(ص) می باشد و در واقع بیان علمی از اسلام ناب محمدی(ص) و باز کردن شعب مختلف علوم در اسلام است.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) با این کار یک کار بزرگ و مهمی انجام دادند،افزود:  اهل بیت(ع) توفیق پیدا نکرده بودند شاخه ها و شعب اسلام ناب محمدی(ص) را تبیین کنند اما امام جعفر صادق(ع) این کار بزرگ را تکمیل کرد و حداکثر استفاده را از این فرصت به دست آمده داشتند.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با تأکید بر اینکه امام جعفرصادق(ع) با این کار بزرگشان سبب معرفی اسلام شدند ،گفت:  به لحاظ اینکه ایشان ۴ هزار شاگرد در این راه تربیت کرد و رهبران مذاهب مختلف توفیق داشتند که شاگرد امام صادق(ع) باشند و همواره آن را افتخاری بزرگ می دانند.

وی مکتب امام جعفر صادق(ع)را تبیین اسلام ناب محمدی خواند وافزد: این مکتب به نوعی مدلل کردن آن اصولی است که مردم شنیده بودند و در حقیقت زدودن انحرافات و روشن کردن شاخه های انحرافی و به نوعی زدودن انحرافات از چهره واقعی اسلام و شیعه است.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی ادامه داد: ویژگی منحصر به فرد مکتب امام جعفر صادق(ع) این بود که حضرت به علوم مختلف پرداختند و با بیان کردن فقه،اصول،خداشناسی و طب شیعی باب های دیگری از اسلام بازگشودند که جابربن حیان یکی از بزرگترین شاگردان امام جعفر صادق(ع) است که رشد علم شیمی مدیون امام جعفر صادق(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه تربیت انسان های برجسته و شاگردانی که هرکدام در شاخه هایی از علوم برتر هستند باعث معرفی مکتب امام صادق(ع) شد گفت: بسیاری از قابلیت های دین اسلام توسط مکتب امام جعفر صادق(ع) برای دنیا معرفی شد .

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: وجهه دیگر مکتب امام جعفر صادق(ع) روشن کردن فضائل و صفات حمیده و بارز ائمه معصومین است و ایشان فرصت پیدا کردند که این صفات را به خوبی تبیین کنند و عمل به این صفات را هم به منصه ظهور برسانند و به صورت عملی نشان دهند که یک رهبر دینی و مسلمان و شیعه واقعی چگونه می تواند باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها