خبرهای داغ:
یادداشت/

ولنگاری فرهنگی و آسیب‌های جدی به باور جوانان حاصل غفلت از فضای مجازی

اگر آموزش لازم و آگاه‌سازی درست در حوزه فضای مجازی صورت نگیرد شاهد وارد شدن آسیب‌های جدی به باورها و اعتقادات و در کنار آن یک خواهیم بود.
کد خبر: ۹۲۴۹۷۹۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

ولنگاری فرهنگی و آسیب‌های جدی به باور جوانان حاصل غفلت از فضای مجازیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، با توجه به رشد و گسترش سریع ارتباطات در سطح جهانی و همه‌گیری استفاده از اینترنت و همچنین بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی که دسترسی برای همگان آزاد است؛ اگر آموزش لازم و آگاه‌سازی درست صورت نگیرد شاهد وارد شدن آسیب‌های جدی به باورها و اعتقادات و در کنار آن یک ولنگاری فرهنگی خواهیم بود. اهمیت و توجه به فضای مجازی آن قدر مهم است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم».

بنابراین نیاز است برای مراقبت از نسل جوان و نوجوان در برابر آسیب‌های فضای مجازی از جمله انزواطلبی، دوری از گروه دوستان و فامیل، خودکشی اینترنتی، سرقت اینترتی، گرایش به سمت فضای تخیلی به صورت افراطی و فاصله گرفتن از واقعیت‌های جامعه و عدم سازگاری به آنها، پرسه زدن در سایت‌های به شدت غیر اخلاقی و ضد ارزشی و به ویژه به چالش کشیدن هویت جوانان و نوجوانان در ابعاد جنسی، فکری، اخلاقی و دینی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد و همه دلسوزان و دغدغه‌مندان این عرصه وارد کارزار و میدان نبرد جدیدی شوند که دشمن در برابر نسل جوان و نوجوان ایجاد کرده است.

مهم‌تر از همه اینها این کلام رهبر انقلاب است که می‌فرمایند «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد». این مطلب بیانگر توجه ویژه به فضای مجازی در کلام معظم له و نیازمند ایجاد رویکردهای جدید برای نظام آموزشی و فرهنگی کشور است و البته نقش خطیر نمایندگان را برای ایجاد قوانین مطلوب می‌طلبد.

لذا انتظار این هست که نمایندگان با برنامه، دلسوز و دغدغه‌مند در کمیسیون فرهنگی مجلس عضو شوند تا قوانین لازم و نظارت صحیح در اجرا صورت گیرد و متولیان امر هم با برنامه‌ریزی‌های درست جلو این آسیب را بگیرند و یک سپر امن در برابر این هجمه فرهنگی دشمن در بستر فضای مجازی ایجاد شود؛ لذا رهبر انقلاب اعتقاد دارند لازمه حضور فعال و تأثیرگذار در فضای مجازی، «تمرکز در تصمیم‌گیری»، «جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان»، «هماهنگی میان دستگاه‌ها» و «پرهیز از موازی‌کاری و تعارض» است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات