خبرهای داغ:

هوشیاری محیط بانان منطقه خوش ییلاق از ایجاد فاجعه آتش سوزی جنگل+ تصاویر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود گفت: اقدام به موقع و سریع مامورین پناهگاه حیات وحش خوشییلاق در خاموش کردن درخت تنومندی که افراد ناشناس در منطقه اولنگ شاهرود آتش زده بودند و متواری شدند، چه بسا از فاجعه‌ای جلوگیری کردند.
کد خبر: ۹۲۴۹۸۹۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اکبر قربانلو با اشاره به مهار آتش درخت تنومند در پناهگاه حیات وحش خوشییلاق و جلوگیری از یک حادثه بزرگ اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش خوشییلاق در حوزه استحفاظی خود در مسیر جاده اولنگ در حال گشت زنی متوجه دود زیادی در حاشیه جاده اولنگ به استان گلستان شده که بلافاضله به سمت دود حرکت کرده و مشاهده نمودند افراد ناشناس اقدام به آنش زدن درخت تنومندی کرده اند و از محل بدون خاموش کردن آتش متواری شده اند و بلافاضله با امکاناتی از قبیل: آتش کوب، بیل و آب که همراه داشتند و با همکاری افرادی که به مامورین ملحق شده آتش را خاموش کرده و از یک آتش سوزی وسیع جلوگیری کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: اقدام به موقع و سریع مامورین پناهگاه حیات وحش خوشییلاق در خاموش کردن درخت تنومندی که افراد ناشناس در منطقه اولنگ شاهرود آتش زده بودند و متواری شدند، چه بسا از فاجعه‌ای جلوگیری کردند.
وی از همه گردشگران و افرادی که چند ساعت برای تفریح به جنگل می‌آیند خواهش کرد این انفعال الهی و خدادادی که خداوند مهربان به ما انسان‌ها اهداء نموده را حراست و حفاظت نماییم و درختان و مراتع را آتش نزنند.
قربانلو تصریح کرد: این کار در شآن و مرام یک مسلمان نیست و آتشی که روشن میکنید حتما خاموش کنید و چنانچه افرادی عمدا اقدام به اتش سوزی مینمایند حتما از ان‌ها و خودروی ان‌ها تصاویر تهیه و به شماره مستقیم ریس اداره محیط زیست شاهرود ۰۹۱۲۲۷۳۷۰۴۲ تلگرام یا واتساپ نمایند تا پیگیری جدی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها