خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: اعتراضات گسترده در ایالات متحده نشانه افول آمریکا و ثمره بی درایتی فردی به نام ترامپ و سیاست‌های همیشگی دولت آمریکا مبتنی بر جنگ و ظلم و زور است.
کد خبر: ۹۲۴۹۹۸۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های نخستین نماز جمعه این شهرستان در سال جاری که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی نمازگزاران و تمهیدات گسترده اندیشیده شده از سوی تلاشگران ستاد نماز جمعه دامغان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، از ماه‌ها تلاش مدیریت بهداشت و درمان و کادر پزشکی و پرستاری این شهرستان در مقابله با بیماری کرونا، همکاری مردم و خیران در این زمینه و اقدامات انجام شده از سوی شبکه بهداشت این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع بیماری سالک در مناطق روستایی دامغان قدردانی کرد.

امام جمعه دامغان با اشاره به فرارسیدن یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و برگزاری کنگره ملی با این عنوان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، خواستار مشارکت پررنگ‌تر طلاب و روحانیان، مداحان و شعرای آئینی، فعالان و مؤسسات فرهنگی و مذهبی، فرهنگیان و ... در این امر خطیر شد و اضافه کرد: امروز در جامعه اسلامی، تبلیغ در اشکال سنتی، هنری، تربیتی و اجتماعی در زمینه‌هایی همچون آموزه‌های دینی، گفتمان سازی اسلام ناب، سبک زندگی اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر اهمیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در رشد و تعالی جامعه اسلامی و حفظ و احیاء احکام و ارزش‌های اسلامی و انسانی، خاطرنشان کرد: در سیاستگذاری آینده امر خطیر تبلیغ، تنها فعالیت طلاب و روحانیت مدنظر نیست، بلکه همه نخبگان و اندیشمندان و یکایک مردم باید مبلغ دین و ارزش‌ها باشند.

اعتراضات گسترده در ایاات متحده نشانه افول نظام مبتنی بر ظلم آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط اجتماعی اینروز‌های ایالات متحده آمریکا و اعتراضات گسترده در داخل و حتی خارج از این کشور به سیاست‌های ظالمانه و نژاد پرستانه آمریکا و به ویژه دولت ترامپ، گفت: افول نظام نژاد پرست و خونریز آمریکا، امروز با اعتراضات گسترده‌ای که حتی تا قلب اروپا گسترش یافته، بیش از پیش مشهود است.

وی اختلافات گسترده داخلی، مواجهه باهمسایگان و هم پیمانان، تزلزل در وحدت ایالات و تنزل جایگاه آمریکا درجامعه جهانی را ارمغان دولت متزلزل ترامپ برای مردم آمریکا دانست و افزود: عملکرد فاجعه بار در مقابله با کرونا، ناامنی و اعتراضات گسترده در بیش از ۵۰ نقطه آمریکا، پایین آوردن مجسمه‌ها و آتش زدن پرچم آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور، اعلام خود مختاری در برخی نقاط و حوادث و آسیب‌های فراوان و بی سابقه، ثمره بی درایتی فردی به نام ترامپ و سیاست‌های همیشگی دولت آمریکا مبتنی بر جنگ و ظلم و زور است.

گفتنی است، تأکید امام جمعه دامغان بر ضرورت حفظ سنت به وجود آمده پس از کرونا در مجالس ختم اموات و کاهش تجل گرایی و هزینه‌های گزاف در دوران پس از کرونا، مدیریت و دقت مردم در استفاده صحیح از آب به ویژه در فصل گرما و ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب رزمایش مواسات و تقدیر از همه مردم، خیران، نهاد‌ها و مؤسسات دخیل در این امر خداپسندانه از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان بود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها