امام جمعه زابل در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

نمایندگان مجلس مشکل گرانی مسکن و اجاره بهاء را از مسئولان مطالبه و پیگیری نمایند

امام جمعه شهرستان زابل گفت:طرح مسکن مهر را کارشناسان ایرانی انجام دادند و به دولت و شخص خاصی هم وابسته نیست، اما افتخارش برای آن هیئت دولتی می‌ماند که این کار‌های عالمانه و عاقلانه را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۹۲۵۰۰۲۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، گفت: از دلایل افزایش بهای مسکن در وهله اول سؤمدیریت و اگر با دقت بیشتری تمرکز شود دست‌های پشت پرده‌ای که عمدا باعث این نابسامانی هستند مشاهده خواهد شد، مسکن به عنوان کالایی که جزو ضروریات زندگی است تبدیل به یک کالای تجاری و وسیله‌ای برای درآمدزایی افراد خاص شده است.

وی افزود: در برهه‌ای طرح خوبی اجرا شد و باعث گردید مسکن به عنوان همان کالایی که فلسفه وجودی اش هست استفاده گردد، اجرای طرح مسکن مهر باعث شد بازار مسکن به سمت نرمال شدن حرکت کند، چون از علل گرانی تقاضای زیاد، اما عرضه کم هست که باعت بالارفتن قیمت‌ها می‌شود.

حجت الاسلام کیخا بیان کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مشکل گرانی مسکن و اجاره بهاء را که از اصلی‌ترین مشکلات مردم می‌باشد را از مسئولان و به ویژه وزیر راه و شهرسازی پیگیری نمایند.

امام جمعه شهرستان زابل ادامه داد: در مورد فضای مجازی که باعث تلاطم بازار شده است باید اهل فن نظر بدهند، و البته خیلی جا‌ها نیز مفید است، ولی اگر این فضا مدیریت نشود نیز باعث مشکلاتی خواهد شد، اما بنده مشکل را در فضای مجازی نمی‌بینم، مشکل در فضای حقیقی و در اتاق کار مسئولان مربوطه است.

این مسئول اظهار داشت: از جنایات وزیر سابق راه و شهرسازی که فردی، بی کفایت و بی لیاقت است، همین تعطیل نمودن مسکن مهر بود، که به عنوان جنایتی در پرونده وی ثبت شد، اگر مسکن مهر را ادامه می‌داد، امروز مسکن به عنوان سرپناه موردنظر جامعه بود نه به عنوان یک کالای تجاری، وقتی به اندازه نیاز مردم مسکن ساخته شود و در اختیار گذاشته شود باعث کاهش قیمت مسکن و اجاره بها خواهیم بود و همچنین سرمایه افرادی که به عنوان تجارت در بازار مسکن ورود کرده اند به چرخه تولید تزریق می‌شود و باعث رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

کیخا درپایان خاطر نشان کرد: طرح مسکن مهر را کارشناسان ایرانی انجام دادند و به دولت و شخص خاصی هم وابسته نیست، اما افتخارش برای آن هیئت دولتی می‌ماند که این کار‌های عالمانه و عاقلانه را عملیاتی کنند.
ارسال نظرات