جانشین فرمانده سپاه کربلا در جمع بسیج اساتید مازندران:

خروجی دانشگاه باید تربیت نیروی تراز انقلاب در عرصه‌های مختلف باشد / بسیج اساتید نقش مهمی در تمدن سازی نوین اسلامی دارد

جانشین فرمانده سپاه کربلا در جمع بسیج اساتید مازندران گفت:خروجی دانشگاه باید تربیت نیروی تراز انقلاب در عرصه‌های مختلف باشد.
کد خبر: ۹۲۵۰۱۲۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

خروجی دانشگاه باید تربیت نیروی تراز انقلاب در عرصه‌های مختلف باشد / بسیج اساتید نقش مهمی در تمدن سازی نوین اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ حسین محمد رضایی جانشین فرمانده سپاه کربلا صبح امروز در همایش بسیج اساتید در دانشگاه نوشیروانی بابل ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، با اشاره به اینکه هرکشوری  نیاز‌ها و اولویت‌ها  دارد، گفت:‌کشور ایران هم دارای نیاز‌ها و اولویت‌هایی است که همه باید برای رفع این نیاز‌ها کمک کنند و در این مسیر دانشگاه‌ها نقش اصلی را در برطرف کردن نیاز‌های کشور و اجرای تحقق اولویت‌ها ایفا می‌کنند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه دانشگاه باید حضور و مشارکت خود در عرصه‌ها را اثبات کند، افزود: یکی از نیاز‌ها و اولویت‌های اصلی نظام تربیت دینی نیرو‌های  انسانی در تراز انقلاب اسلامی است. چرا که هرانقلابی برای ادامه حیات و توسعه سه مولفه نیاز دارد  که عبارتند از: محتوای جذاب و الهام بخش، برخورداری از رهبری کارآمد، فرهیخته و فرزانه و در آخر کنشگران انقلابی.  

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران با تصریح بر اینکه اگر هر انقلابی  محتوای جذاب و رهبر کارآمد داشته باشد، اما برخوردار  از کنشگران انقلابی نباشدنمی تواند کاری انجام دهد ادامه داد:تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب در عرصه‌های مختلف  یک ‌ارزش حیاتی برای انقلاب محسوب می شود و دانشگاه می‌بایست نیرو‌های فعال برای انقلاب اسلامی تربیت کند  چراکه به گفته رهبرمعظم انقلاب  اگر ۸ میلیون جوان مومن انقلابی پای کار داشته باشیم نگران آینده انقلاب اسلامی نخواهیم بود.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه دشمن  از ایران هسته‌ای نمی‌ترسد بلکه از فرهنگ انقلاب اسلامی  ایران می‌ترسد، خاطرنشان کرد:‌تاوقتی که ایران اسلامی بر محور فرهنگ اسلامی حرکت می‌کند دشمن نمی‌تواند آن را شکست دهد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه دشمن در تلاش برای ازبین بردن فرهنگ اسلامی است، افزود:اگر تمدن و فرهنگی دچار فساد و فحشا شود  ان فرهنگ و تمدن از بین می‌رود لذا دشمن در تلاش است با ترویج فساد و فحشا و ناهنجاری این فرهنگ و تمدن را از بین ببرد.

سرهنگ رضایی در ادامه با اشاره  فرموده رهبر معظم انقلاب، که فرهنگ یکی از اولویت‌های اصلی جامعه است و  با بیان اینکه دشمن دارد جای هنجار و ناهنجار را عوض می‌کند، افزود:‌اگر دشمن در برخی از جا‌ها نتوانست کاری انجام دهد، اما ضربه خود را زده است لذا دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهنگی در مقابل ناهنجاری‌ها  جامعه مسئولیت دارد  و می‌بایست از همه ظرفیت خود برای حفظ فرهنگ اسلامی استفاده کند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ماجرای آندلس خاطر نشان کرد:‌دشمن به دنبال آندلسی کردن فرهنگ ایران است و دانشگاه باید در این زمینه هوشیار باشد.

سرهنگ رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد اشاره کرد و با بیان اینکه اقتصاد یکی از مولفه‌های قدرت است، گفت: امروزه قدرت چندی بعدی است و در زمینه اقتصاد نباید وابستگی داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه کربلا  با بیان اینکه ظرفیت‌های بکری در داخل کشور است، تاکید کرد: اگر از  همه ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم، اقتصاد ایران در دنیا حرف برای گفتن دارد.

سرهنگ رضایی در ادامه به بیان اینکه باورپذیری به درون از مولفه‌های تولید است، یادآور شد:‌مشکلات اقتصادی و فرهنگی را باید رفع کنیم که این کار با علم ودانش امکان پذیر است و  باید از علم و دانش درون استفاده کرد.

به گفته جانشین فرمانده سپاه کربلا  دانشگاه‌های ما امروزه بیشتر انتقال دانش دارند، اما باید در محور تولید دانش حرکت کرده و پژوهش محور باشند.

سرهنگ رضایی با تاکید براینکه با دانشگاه پژوهش محور میتوان مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه را برطرف کرد، گفت:‌آینده امید بخش و قله‌های انقلاب اسلامی را با این دانشگاه‌ها میتوان بدست آورد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا در سخنان پایانی خود  با بیان اینکه وظیفه بسیج اساتید برنامه ریزی و تلاش بی وقفه برای استفاده از ظرفیت هاست، افزود:‌بسیج اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی نقش مهمی دارد  ودانشگاه باید در این عرصه جلو دار باشد.

سرهنگ رضایی با تصریح بر این آیه قرآن «ان تنصرالله ینصرکم» یادآور شد:‌نصرت خداوند شامل حال مومنان خواهد شد و در این مسیر باید تلاش کرد.

 انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها