کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج» تأکید کرد:
استاد و مدرس دانشگاه استان مرکزی با اشاره تصمیم انقلابی مجلس و اجرای دقیق آن توسط دولت و ابلاغ وزارت خارجه به دنیا قطعا می تواند ما را به سمت فعالیت های شکوفا شدن هسته ای با رعایت فتوای مقام معظم رهبری پیش ببرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۲۹۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

ابوالفضل فخرالاسلام استاد و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی  ؛ ضمن محکوم کردن اقدام اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی یک نهاد بازرسی برای نظارت بر فعالیت های هسته ای است که حدود چهار دهه از فعالیت های آن می گذرد.

وی افزود: وظایفی که بر عهده این آژانس گذاشته شده همچون بازرسی به منظور عدم کاربرد مواد هسته ای برای عدم رسیدن به مقاصد نظامی، ایجاد امنیت هسته ای در کشورها از جمله حفاظت مردم و محیط زیست در قبال تشعشات، همکاری علمی و فناوری در زمینه های توسعه دانش هسته ای که باید تجهیزات و امکانات در این خصوص را آماده سازی کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اهداف کلیه وظایف سازمان بین المللی انرژی اتمی باید صلح جویانه باشد،گفت:  از جمله مواردی که ما از اول به طور قاطع و محکم گفته ایم فعالیت های هسته ای ایران هیچ گونه رویکرد نظامی را دنبال نمی کند و طبق فتوای مقام معظم رهبری ساخت بمب اتمی حرام است.

وی اظهار داشت: این موضع روشن ما سبب شده که در سطح بین الملل تاثیرات خود را نشان دهد اما فشار مضاعفی که آمریکای جنایتکار و برخی از کشورهای اروپایی به جهت ساختار غلطی که شورای حکام از جهت اعضا که چندین عضو انتصابی دارند و معمولا از چندین کشور قدرتمند هسته ای هستند که خودشان فعالیت های هسته ای را دنبال می کنند و هیچ گونه نظارتی بر فعالیت های آنها وجود ندارد.

فخرالاسلام بیان کرد: در اثر تبلیغات آمریکا و قدرت های اروپایی و خصوصا رژیم غاصب صهیونیستی علیه ایران انجام می دهند پس از موفقیت های حاصل شده توسط ایران و در حوزه های مختلف نظامی بوده آنها را وادار به اخذ تصمیماتی غیر از وظایف خود بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفته ترین دوربین های دنیا هم اکنون بر فعالیت های هسته ای در تمام مراکز هسته ای فعال هستند و مستمر نظارت می کنند،گفت:  اینکه اخیرا تصمیماتی بر علیه ایران گرفته اند به دلیل این است که متوجه شده اند ایران به یک قدرت بازدارنده تبدیل شده و بدین جهت به دنبال اعمال محدودیت می باشند.

وی با تأکید بر اینکه قدرت روز افزون بازدارندگی جمهوری اسلامی سبب نا امیدی و خشم دشمنان آمریکایی،اروپایی و صهیونیستی شده،افزود: همین امر آنها را به مجبور کردن آژانس به این تصمیم کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه علیرغم همه آنها می دانند ایران پایبند به تمام پروتکل ها بین المللی در حوزه هسته ای بوده و فعالیت خارج از عرف را انجام نمی دهد،گفت: در ۱۵ بازدیدی که از زمان تصویب برجام تاکنون انجام داده اند تمام گزارشات اثبات می کند که ایران فعالیت های هسته ایران کاملا صلح آمیز داشته است.

وی با اشاره به وظایف دولت و مجلس در درخواست های غیر از دستورالمعل ها بیان کرد: در این شرایط که دنیای امروز که عده ای می خواهند بازدیدهای خارج از پروتکل ها را به آژانس تحمیل کنند وظیفه دولت و مجلس آن است که با مقاومت و ایستادگی و دفاع از مواًع به حق ایران از حاکمیت،تمامی ارضی ابران و منافع ملت دفاع کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در صورت افزایش فشارها ایران می تواند از NPT ام خارج شود و برای اینکه خارج شدن از NPT دنیا را متاثر خواهد کرد و این نگرانی های آنها را به تعبیر خودشان بیشتر بالا خواهد برد

وی تصریح کرد: تصمیم قاطعانه دولت و مجلس در این شرایط به دنیا می فهماند که ایران مقتدرانه بر روی آرمان های خود ایستاده است.

فخرالاسلام در پایان خاطر نشان کرد: تصمیم انقلابی مجلس و اجرای دقیق آن توسط دولت و ابلاغ وزارت خارجه به دنیا قطعا می تواند ما را به سمت فعالیت های شکوفا شدن هسته ای با رعایت فتوای مقام معظم رهبری پیش ببرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات