۲۷ / تير / ۱۴۰۴ - 18 July 2025
01:28
کد خبر : 9250314
۰۶:۰۲

۱۳۹۹/۰۴/۰۱
علی خیراندیش:

اولویت کمیسیون اموزش باید بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار باقشر دانشجویان باشد

در مجلس یازدهم و البته کمیسیون آموزش اولویت خود را باید برمبنای مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشگاهیان و فرهنگیان قرار دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،علی خیراندیش، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد اظهار داشت: در مجلس دهم شاهد بودیم، که کمیسیون آموزش و تحقیقات کمتر تاثیرگذاریی بر روی مسائل دو وزارتخانه تخصصی خود یعنی علوم و آموزش و پرورش داشت.
وی در ادامه افزود: شاید بزرگترین علت آن نبود افراد دارای نگاه تحولی و نگاه انقلابی به دو دستگاه آموزش عالی و آموزش و پرورش کشور و از طرفی نبود جهت دهی صحیح از طرف روسای کمیسیون بوده است؛ لذا آنچه که مهم است اینکه اگر مبنای این مجلس بر مجلس انقلابی و مجلس کارآمد است افراد اصلی کمیسیون و از جمله خود رئیس کمیسیون‌ها باید از نمایندگانی باشند که در کنار احصاء مسائل حیطه کمیسیون خود، ازنگاه تحول خواهانه هم برخوردار باشند.
علی خیراندیش خاطر نشان کرد:جایگاه دو نظام مهم کشور، آموزش عالی و آموزش و پرورش که در این کمیسیون واقع شده است و نکته‌ای که معمولاً کمیسیون آموزش در چند دوره خود در آن مشکل داشته مسئله اولویت بندی بوده است.
وی ادامه داد در مجلس یازدهم و البته کمیسیون آموزش اولویت خود را باید برمبنای مطالبات و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قشر دانشگاهیان و فرهنگیان قرار دهد.
خیراندیش گفت: مسئله دیگری که در مجلس دهم و مجلس‌های قبل‌تر در آن دیده نمی‌شد، عدم استفاده از ظرفیت کارشناسان متعهد و مجرب بیرون از مجلس در مسائل تخصصی این کمیسیون بوده حقیقتاً اگر روسای کمیسیون‌ها تخصصی از افراد دغدغه‌مند باشد و نه صرفاً افرادی که دارای تجربه کاری هستد، باعث می‌شود تا این کمیسیون برای مسائل کارشناسی و ریل گذاری‌های خود از صاحب نظران حوزه‌های تخصصی این کمیسیون استفاده کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت با این که مجلس ذاتاً عمود بر فرد است، ولی مسئول یا رئیس کمیسیون در درجه اول بایستی کمیسیون خود و در درجه دوم به واسطه اعضای کمیسیون، سایر نمایندگان را با تصمیمات کارشناسی این کمیسیون جهت منافع دو وزارتخانه بنیادی نظام همراه و همدل کند.
وی در ادامه افزود: وجود فردی در راس این کمیسیون این که هم به مسائل و مشکلات نظام آموزش و پرورش به عنوان زیرساختی‌ترین و بنیادی‌ترین نظام کشور و هم به نظام آموزش عالی به مسائل آن آشنا باشد می‌تواند باعث کنترل و جهت دهی صحیح دولت سمت مسیر ترسیم شده در اسناد بالادستی بکشاند.
خیراندیش یادآور شد سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که به گفته کارشناسان یکی از اسناد کامل، مبنایی و قابل اجرایی شدن کشور است، متاسفانه در این چند سال به شدت مهجور مانده است.لذا همون طوری هم که که مقام معظم رهبری هم فرمودند: باید به عنوان مهمترین اولویت این کمیسیون پیمودن مسیر تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با توجه و عنایت به سند تحول باشد.



گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید