امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: نه دموکراسی غرب توان تامین آرمانهای نجات بخش انسانی را دارد ونه سران آمریکا به این نظام دموکراسی پایبند هستند.
کد خبر: ۹۲۵۰۳۳۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به علل افول آمریکا در سال های اخیر اظهار داشت:تمامی جوامع وحکومت ها دارای اوج وفرود هستند که آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست اما این اوج وفرودها نوسانی بوده اما گاها ممکن است نظیر آمریکا در یک مسیر خطی بوده وادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه عقب نشینی آمریکا سبب وجه تمایز آن با سایر کشورها در این فرود خطی است،بیان داشت:افول آمریکا از اواخر دهه 70 وهمزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز وسبب برهم خوردن معادلات این کشور در دنیا شد.

 

امام جمعه شهرستان ماهنشان افزود:از دست دادن کشوری نظیر ایران  که در زمان پهلوی تحت نفوذ شدید آمریکا بود سبب دشمنی آمریکا گردیده وهمین مهم باعث شد تا با همه توان در صدد بازپس گیری یکی از مهم ترین کشورهای خارمیانه برآید که عملا با شکست مواجه گردید.

 

حجت الاسلام زاهدی پور تصریح کرد:حمایت همه جانبه از رژیم بعثی عراق در دوران 8ساله جنگ تحمیلی،اعتماد وایجاد سازمان تروریستی و تشکیل داعش،کمک به اسرائیل و... هزینه هایى بود که آمریکا و غرب برخود تحمیل کرد تا انقلاب ایران را از صحنه منطقه محو کند.

 

وی در ادامه به برگزاری تظاهرات گسترده مردم آمریکا در راستای نژادپرستی وقتل وحشیانه جورج فلوید در این کشور اشاره واذعان داشت:سبک اعتراضات به گونه ای است که در طول تاریخ بی نظیر بوده واین مهم سبب شد تا ترامپ وخانواده اش از ترس معترضان به پناهگاه کاخ سفید انتقال یابند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه آمریکا همواره سعی داشته خود را به عنوان نماد دموکراسی وآزادی در دنیا معرفی کند،خاطرنشان کرد:اما امروز به دلیل عدم رعایت عدالت ونژاد پرستی ،مردم با در دست گرفتن عکس هایی از ایران،لبنان،رهبری وسردار سلیمانی ونیز با آتش زدن پرچم کشور خوداعتراض خود را نشان می دهند.

 

امام جمعه شهرستان ماهنشان همچنین به بدهی 24تریلیون دلاری آمریکا اشاره و ادامه داد:این بدهی روز به روز در حال افزایش بوده واین کشور از لحاظ اقتصادی وپیشرفت های چشمگیر درمقابل دنیا خصوصا کشور ایران سر تسلیم فرود آورده است.

 

حجت الاسلام زاهدی پور بابیان اینکه 90درصد ثروت آمریکا در اختیار 11درصد آمریکایی است،گفت:همین امر سبب شده تا مردم آمریکا با کمبود شدید درآمد مواجه گشته وبیش از 4میلیون آمریکایی کارتن خواب شوند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز در بعد سیاسی نظام دموکراسی غربی نجات بخش نیست،تاکید کرد:نه دموکراسی غرب توان تامین آرمانهای نجات بخش انسانی را دارد ونه سران آمریکا به این نظام دموکراسی پایبند هستند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا در بعد نظامی نیز در حال افول است،اضافه کرد:پس از جنگ جهانی دوم،پایگاه عین الاسد توسط کشورمان به تلی از خاک تبدیل شد که آمریکا حتی در واکنش به این قضایا نیزحتی نتوانست عکس العملی نشان دهد.

 

حجت الاسلام زاهدی پور به کشته شدن سالیانه بیش از یکهزار ساهپوست وبیش از 4هزار نفر از مردم آمریکا توسط پلیس های این کشور اشاره کرد وگفت:تمامی این موارد نشان از عمق فاجعه وبحران در آمریکا حکایت دارد که خروج از این بحران به سادگی امکان پذیر نمی باشد.

 

ارسال نظرات