خبرهای داغ:

شهید چمران الگوی مناسب و تأثیرگذار برای عرضه به نسل جوان

موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود، در پیامی شهادت مجاهد نستوه و رزمنده خستگی‌ناپذیر شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۲۵۰۳۴۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
شهید چمران الگوی مناسب و تأثیرگذار برای عرضه به نسل جوانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود، در پیامی شهادت مجاهد نستوه و رزمنده خستگی‌ناپذیر شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی داشت.
متن پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی
«شهید چمران یک نخبه‌ى علمى بود؛ چمران را همه به‌عنوان یک سرباز و سردار و جنگ‌آور مى‌شناسند، امّا چمران یک نخبه‌ى علمى درجه‌ى یک بود در مراکزى که در آمریکا تحصیل می‌کرد، جزو بالاترین درجات دانشجویانى بود که آنجا تحصیل می‌کردند.»
مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)
۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران است. سخن گفتن از شهید چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی (ع)، این مالک اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چراکه حتی نمی‏ توان یکی از ابعاد وجودی او را آن‌گونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی از او ترسیم نماییم، که مردان و رهروان راه علی (ع) و حسین (ع) را با این کلمات مادی و معیار‌های خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.
چمران آرام و قرار نداشت، حتی وقتی برای تحصیل در آمریکا بود. این بی‌قراری، او را از قلب عافیت و آسایش به جنوب لبنان کشاند تا مرهمی باشد برای درد‌های شیعیان مظلوم آن کشور و همین بی‌قراری او را به ایران بازگرداند تا در بزرگ‌ترین انقلاب جهان در قرن بیستم نقش‌آفرین باشد. یکی از ویژگی‌های بارز چمران ولایت‌پذیری است به طوری که هنگامی که احساس می‌کند اشاره ولایت به سمتی است که بایستی در جنگ چریکی در لبنان حاضر باشد می‌رود و در کنار امام موسی صدر پایه‌گذار مقاومت اسلامی می‌شود و سپس بعد از ۲۱ سال به ایران باز می‌گردد و در جنگ تحمیلی حضور پیدا می‌کند.
دکتر چمران به‌عنوان یک عالم مؤمن و متعهد و یک مبارز توانمند الگوی مناسب و تأثیرگذاری برای عرضه به نسل جوان بوده و ابعاد شخصیتی وی باید به این نسل معرفی شود.
امید است جوانان، دانشجویان و اساتید گرامی، با الگو گیری از شخصیت این شهید بزرگوار در عرصه‌های مختلف و در جهت پیشرفت اهداف عالیه انقلاب اسلامی قدم بردارد.
موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت این شهید والامقام و دانشمند عارف، این روز را به همه اساتید انقلابی و بسیجی در هرکجای این سرزمین مقدس، به ویژه همکاران گرامی در موسسه و دانشگاه تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند حرکت به سوی آرمان‌های مقدس شهدا را مسئلت دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار