به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانش آموزی استان، گفت: با مطرح شدن بسیج از سوی امام راحل، بسیج یک حالت رسمی برای حضور فعال آحاد جامعه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه اینگونه فعالیتها در اعصار گذشته وجود داشته اما منسجم و با اعتقاد کامل نبوده، افزود: وقتی صحبت از بسیج میشود روحیه ایثار، از خود گذشتگی و شهادت مطرح میشود که این فرهنگ در عرصههای مختلف عمر ۴۱ ساله انقلاب اسلامی به خوبی دیده می شود.
واقعی عنوان کرد: اگر روحیه بسیجی و این حرکت مدون نبود، قطعا این اندازه دستاورد و پیشرفت نداشتیم، لذا کارنامه درخشان انقلاب نشان از حضور موثر و پررنگ بسیجیان در تمام عرصهها است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: تبلور روحیه بسیجی در میان معلمان و دانش آموزان با وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور به خوبی دیده میشود.
وی با اشاره به همکاری و اثر بخشی اقدامات آموزش و پرورش و بسیج، اظهار داشت: این اثرگذاری در آموزش و پرورش بیشتر دیده میشود چرا که با تربیت نیروی انسانی و آینده ساز کشور سر و کار دارد.
واقعی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت و حضور جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: انشاءالله با همکاری و کارکردهای بسیج در تربیت نسل جوان و نوجوان، بتوانیم سربازان حقیقی اسلام و یاران امام عصر (عج) برای ساخت تمدن نوین اسلامی را پرورش دهیم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به بروز و نمود روحیه بسیجی در میان دانش آموزان و معلمان امروز، گفت: قطعا تلاشهای مضاعف و شبانه روزی همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش در تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی تبلور روحیه و کارکرد بسیج است.
وی با اشاره به حضور گسترده و موثر بسیجیان در تمام عرصهها و حوادث از قبیل سیل و زلزله در خدمت رسانی به مردم، افزود: در زمینه مقابله با ویروس کرونا، حضور بسیجیان در بحث ضد عفونی کردن مراکز و اماکن، کمک به اقشار آسیب دیده بسیار چشمگیر بوده است.
واقعی یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ بسیج، ایثار و شهادت به دانش آموزان دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به رسالت خود که تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی و اعتلاء فرهنگ انقلاب اسلامی است به درستی عمل کنیم.
انتهای پیام/