سروده شاعر آیینی و بسیجی جوان شهر احمد رفیعی وردنجانی، به مناسبت فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و به پاس داشت روز دختر .
کد خبر: ۹۲۵۰۵۳۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها  به نام "روز دختر" نامگذاری شده در بین شیعیان جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و خانواده‌هایی که دارای فرزند دختر هستند به بهانه این روز برای دختران خود هدیه می‌گیرند و بیش از پیش آنها را مورد محبت خود قرار می‌دهند.

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند. این بانوی بزرگوار از همان آغاز در محیطی پرورش یافتند که پدر، مادر و فرزندان، همه به فضائل اخلاقی آراسته بودند. روایت است که برادر بزرگوار حضرت معصومه سلام الله علیها، امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، ایشان را معصومه صدا می‌کردند و جدشان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام قبل از تولد ایشان، حضرت معصومه سلام الله علیها را به "کریمه اهل بیت" ملقب نمودند.

عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت به شمار می‌رفت. پدران این خاندان، همه برگزیدگان و پیشوایان هدایت، گوهرهای تابناک امامت و سکان داران کشتی انسانیت بودند.

سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران به نام روز دختر،  برای ارج نهادن به این قشر تأثیر گذار جامعه نامگذاری شده است.

 با تبریک مولود مبارک این روز و گرامیداشت روز دختر، "احمد رفیعی وردنجانی " شاعر آیینی ،بسیجی ،جوان و انقلابی شهر وردنجان، به همین مناسبت  شعری سروده که با هم مرور می کنیم ...

سلام برکت این خانه ، جان من دختر
نشان رحمت حق، مهربان من دختر

تویی که شاخه نباتی وچون شکر سخنت
سلام بلبل شیرین زبان من دختر

از آن زمان که حضور تو را اذان گفتند
شده ست اوج سعادت ازآن من دختر

نشان حضرت زهراست چادرت برسر
گل محمدی بوستان من دختر

به لطف حضرت معصومه در نجابت توست
شمیم دلکش باغ جنان من دختر

چه ماه گونه به آرامشم فراخوانده
شکوه نور تو در آسمان من دختر

فرشته ای که به هر لحظه نور می ریزد
نگاه پاک تو در دیده گان من دختر

به دستهای نوازش غم از دلم ببری
همیشه راحت روح و روان من دختر

همای لطف خداوندی است بودن تو
فرود آمده در آشیان من دختر

کلام سبز تو سرشار شاعرانگی است
غزال من، غزلم خوش بیان من دختر

بهار گلشن جان من است لبخندت
بخند و دور کن از من خزان من دختر

غمی به چهره اگر هست از تو می پوشم
توکشف می کنی اش از نهان من دختر

پسر اگر به توان خودش کند یاری
نگاه ناز تو باشد توان من دختر

به برکت تو خدا داده هرچه دارم را
تمام هستی بابا، جهان من دختر

 

ارسال نظرات