خبرگزاری بسیج: نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب انگیزه ای شد تا جوان صنعتگری که از سال 76 تا اردیبهشت سال 99 در صنعت آئینه و شمعدان و لوستر فعالیت می کرد، از خرداد ماه امسال به جای کارگری، کارفرما و کارآفرین باشد.
کد خبر: ۹۲۵۰۸۷۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

«فرامرز جنگ » جوان صنعتگر شهرستان ری، با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال، اظهار داشت: چند سالی بود که به سخنان رهبری در ایام نوروز دقت می کردم و با مروری بر نامگذاری سال ها؛ متوجه شدم که بیش از 10 سال است که رهبر انقلاب بر روی تقویت اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، حمایت از تولید و کالای ایرانی و... تاکید دارند؛ امسال وقتی که حضرت آقا سال 99 را جهش تولید نامگذاری کردند، من هم تصمیم گرفتم که در وضعیت کار خودم یک تغییر و تحول اساسی ایجاد کنم و با تاسی به نام امسال، جهش بلندی در وضعیت شغلی و کار خودم داشته باشم؛ بنابر این احساس کردم بعد از 22 سال کار کردن برای دیگران حالا وقت آن رسیده است که خودم آستین همت بالا بزنم و برای خودم کار کنم و علاوه بر این برای چند نفر هم شغل ایجاد کنم.

فرامز جنگ ادامه داد: بارها نامگذاری سال را در ذهن خود تکرار کردم و این موضوع به من انگیزه می داد به خودم اطمینان بدهم که من هم می توانم یک کارآفرین و تولید کننده باشم؛ بعد از 22 سال فعالیت در این صنعت دیگر وقت آن رسیده بود که من هم؛ ابتدا در وضعیت اقتصادی خودم و نیز در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور تحولی ایجاد کنم.

با توکل به خدا حرکت را آغاز کردم؛ هر آنچه که تبدیل به پول نقد و سرمایه می شد جمع کردم و با مشارکت برادرم توانستیم با حداقل سرمایه ای که روی هم گذاشتیم، لوازم اولیه و ابزار آلات مورد نیاز برای شروع کار را خریداری کنیم. سپس یک نفر را استخدام کردیم و با نیت قربه الی الله از خدا خواستم که به ما توانایی بدهد که بتوانیم سفره ای پهن کنیم و هر سال تعداد بیشتری از جوانان و جمع خانواده آنان از نعمت اشتغال بهره مند کنیم.

این جوان کارآفرین افزود: پیش از این از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر کار می کردم اما با راه اندازی این کارگاه خداوند به من انرژی چندین برابر داده و از 7 صبح به امید خدا کرکره کارگاه را بالا می زنم و تا هر وقت که توان داشته باشم کار می کنم؛ به گونه ای که گاهی اوقات گذشت زمان را احساس نمی کنم و با تاریک شدن هوا متوجه می شوم که باید تعطیل کنم.

این کارآفرین با انگیزه اما؛ با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار مواد اولیه اظهار داشت: برای دورنمای این کار، برنامه های زیادی طراحی کرده بودیم و در نظر داشتیم بازاریابی کرده و محصولات تولیدی خود را صادر کنیم اما وقتی برای خرید مواد اولیه از جمله: ورق های مس، مفتول های جوشکاری، برنج، کیلر و تینر، آلومینیوم، نیکل، اسید و سایر لوازم به بازار رفتم متاسفانه علی رغم موجود بودن مواد مورد نیاز، هیچ یک از فروشندگان تمایلی به ارائه اقلام مورد نیاز به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نداشتند.

وی گفت: یکی از مشکلات تولید، ثابت نبودن قیمت مواد اولیه است که دولت باید فکری عاجل به حال این بی ثباتی بکند و دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کند چرا که خریدار و فروشنده تکلیف خود را نمی دانند و ما  هم هر روز به خاطر نوسان بازار با مشتری مشکل داریم چرا که هنگام عقد قرار داد به عنوان مثال پیچ مهره هر عدد 350 ریال بوده اما یک روز بعد وقتی برای خرید به بازار رفتم هر عدد پیچ و مهره را 1000 ریال خریداری کردم، قیمت آهن هم همینطور، مس و نیکل و غیره هم به همین شکل. برخی از لوازم و قطعات مورد نیاز  از جمله: نگین و چسب حرارتی هم از کشور چین وارد می شود که به خاطر نوسان قیمت ارز برای ما مشکل ایجاد می کند.    

 وی خاطرنشان کرد: اغلب معادن بزرگ مس، آلومینیوم، برنج و بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنایع داخلی در کشور وجود دارد، اما قیمت آن با دلار محاسبه می شود.

« جنگ» با اشاره به اینکه کسبه قدیم بازار همه اصول اخلاقی و شرعی را رعایت می کردند، اظهار داشت: به خاطر دارم که قبلا کاسب های متدین هرکالایی را به هر قیمتی که خریده بودند، مقداری که عرف بازار بود از مصرف کننده سود دریافت  می کردند و حتی اگر کالای جدیدی سفارش می دادند که نمونه آن را قبلا با قیمت پایین تر خریده بودند، و قیمت کالای جدید بالاتر از قیمت اجناس داخل حجره شان بود، هیچگاه به خودشان اجازه نمی دادند که اجناس قدیمی داخل مغازه را با قیمت کالاهای جدید بفروشند و این کار را حرام و خیانت به مردم می دانستند. وی ادامه داد: اما متاسفانه عده ای از بازاریان با وجود موجود بودن کالاهای درخواستی مشتریان درمغازه خود، از فروش آن امتناع می کنند و چشم و گوششان به نرخ دلار است و اعتقاد دارند که  با توجه به اوضاع به هم ریخته بازار ارز، احتمال افزایش قیمت کالاهای موجودی در مغازه شان هست و اگر امروز نفروشند، فردا چندین برابر سود می کنند. غافل از اینکه دنیا محل گذر و سراسر آزمایش الهی است چه بسا ویروس کرونا هم تلنگری بود که خداوند به تمام اهل زمین اعلام کرد که عذاب الهی اروپا و آمریکا و آسیا و آفریقا نمی شناسد. در این میان کسانی رستگارند که حرام خدا را حرام و حلال خدا را حلال بشمارند.

این صنعتگرجوان اظهار داشت: علی رغم تمام مشکلاتی که عرضه کنندگان مواد اولیه برای ما ایجاد می کنند، اما ما تلاش می کنیم ضمن بالابردن کیفیت کالای تولیدی، سود خود را به جای افزایش قیمت کالا، از افزایش تعداد تیراژ بدست آوریم و هوای هموطنان را هم داشته باشیم. به همین منظور در اولین گام برای ارج نهادن به خدمات و از جان گذشتگی و ایثار مدافعان سلامت، کالاهای تولیدی خود را با تخفیف ویژه و به قمیت عمده فروشی به کادر پزشکی، پرستاری و درمانی کشور عرضه می کنیم. همچنین به زوج های جوانی که در این شرایط سخت اقتصادی سنت پیامبر اکرم(ص) را اجرا کرده و زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند، کلیه محصولات تولیدی و سرویس کامل آئیه شمعدان و لوستر را به قمیت عمده فروشی تقدیم می کنیم و این عزیزان می توانند برای اعلام سفارش با شماره 09126478083 تماس بگیرند.

  گفتگو: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات