خبرهای داغ:
رئیس دادگستری شاهرود به مناسبت هفته قوه قضاییه از یکی از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی شاهرود بازدید کرد و از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده واحد‌های تولیدی در دادگستری اسن شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۱۰۴۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
بازدید رئیس دادگستری شاهرود از یکی از واحد‌های تولیدی/اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده واحد‌های تولیدیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته قوه قضاییه، رئیس دادگستری شهرستان شاهرود و تعدادی از مسئولین دستگاه قضا و رئیس اداره صمت از کارخانه تولیدی" واثق فورج " تولید کننده برخی قطعات خودرو بازدید کردند و از نزدیک با مشکلات این واحد تولیدی آشنا شدند.
رییس دادگستری شهرستان شاهرود در این بازدید با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید و نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید، اظهار کرد: در رویکرد جدید قوه قضاییه نباید هیچ اجرای حکم و احقاق حقی سبب ایجاد خلل در روند تولید یا اخراج کارگران شود.
روح الله اسماعیلیان یادآور شد: در همین راستا توقیف وسیله‌ها و تجهیزات خط تولید کارخانه‌ها ممنوع است.
وی از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده واحد‌های تولیدی در دادگستری شاهرود خبر داد و گفت: به منظور توجه بیشتر به بخش تولید و رویکرد یکسان در حمایت از تولید، شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های واحد‌های تولیدی اختصاص داده شد تا به همه جنبه‌های حمایت از تولید در کنار احقاق حقوق نیز توجه شود.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود نیز گفت: از ۱۳۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شاهرود حدود ۱۰ درصد با ظرفیت کامل مشغول به کار هستند.
محمدرضا کاملی، ابراز کرد: بیشتر واحد‌های تولیدی به دلیل مشکلات گوناگون امکان استفاده از همه ظرفیت تولیدی خود را ندارند.
وی نبود نقدینگی و سود بالای تسهیلات بانکی را از مهمترین عوامل بی رونقی تولید در این واحد‌ها دانست و گفت: در چندماه گذشته قرار گرفتن واحد‌های خودروساز در بورس از جمله عوامل موثر در بهبود وضعیت واحد‌های تولیدی است.
واحد تولیدی " واثق فورج " یکی از قدیمی‌ترین واحد‌های تولیدی شهرستان شاهرود است که از سال ۱۳۶۴ تشکیل شده و برخی قطعات خودرو‌های داخلی را تولید می‌کند.
چندی قبل این واحد تولیدی تا مرز تعطیلی پیش رفت که با کمک مسوولان توانست دوباره فعالیتش آغاز کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها