نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس یازدهم:

قوه مقننه و قضائیه دو لبه قیچی قطع ریشه های فساد هستند

نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس یازدهم گفت: اگر قرار باشد با فساد برخورد ریشه‌ای شود باید بر رویکرد پیشگیرانه و ضدفساد ساختن دستگاه حکمرانی و ایجاد شفافیت اقتصادی تمرکز شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۲۷۷
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا از جمله نمایندگان نسبتا جوان این دور از فعالیت مجلس به شمار می آید.کاندیدایی که بر خلاف برخی از رقبایش در کل استان البرز فقط یک ستاد تبلیغاتی داشت، بدون وابستگی به هیچ حامی مالی شاخصی با هزینه ناچیز شخصی وارد کارزار انتخابات شد و همان هزینه‌های ناچیز را هم به مردم اعلام کرد و قدم اول شفافیت را برداشت.

قوه مقننه و قضائیه دو لبه قیچی قطع ریشه های فساد هستند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس و قوه قضائیه اگر هم‌افزا عمل کنند می‌توانند به عنوان دو لبه قیچی به قطع ریشه‌های فساد بپردازند، دستگاه عدلیه در دوره جدید با رویکرد ضدفساد و مبارزه با دانه درشتها و ساماندهی سازوکارها توانسته اعتماد عمومی به این دستگاه را افزایش دهد که ضرورت دارد این روند با همیاری مجلس تا حصول نتایج مطلوب تقویت و تداوم یابد.

مهدی عسگری افزود: وضع قوانین لازم برای بالابردن هزینه فساد، در کنار نظارت بر حسن اجرای این قوانین سبب بستن شاهراه‌های فساد می‌شود و هم میدان عمل را برای متخلفین اقتصادی نا امن‌تر می‌کند، همچنین اگر قرار باشد با فساد برخورد ریشه‌ای شود باید بر رویکرد پیشگیرانه و ضدفساد ساختن دستگاه حکمرانی و ایجاد شفافیت اقتصادی تمرکز شود.

وی اظهار داشت: نکته مهم دیگر مردمی‌سازی مبارزه با فساد و گسترش نظارت مردم بر گلوگاه‌های فسادخیز است که در همین جهت، طرحی برای حمایت و تشویق افشاگران فساد تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اجرای عدالت نباید تحت تاثیر فشار ها متوقف شود، تصریح کرد: یکی از آرمانهای اصلی انقلاب، عدالت بوده است که در این راستا دچار کم‌کاری و کم توجهی بوده‌ایم البته تلاش برای تحقق عدالت همیشه هزینه داشته، طبیعی است که یک جریانی که از رانت و تبعیض، منفعتی به جیب می‌زند از تحقق عدالت هراسان باشند.

 

وی ادامه داد: افراد مذکور آنجا که حس کنند مبارزه با بی عدالتی جدی‌تر دنبال می‌شود برای جلوگیری از آن به هر ابزاری متوسل می‌شوند، از تهمت و دروغ و افترا به جریان فسادستیز گرفته تا هزینه‌تراشی برای متولیان. هوشیاری افکار عمومی هم در این راستا بسیار موثر است، هرگاه جریان زر و زور و تزویر رو به زوال رفت توطئه و تهمت و دروغ را بعنوان ابزاری برای احیا خود به کار برده، تا با فضاسازی و فرافکنی برای خود مصونیت ایجاد کند.

عسگری با اشاره به اینکه با این حال تحت هر فشاری مجموعه‌های مسئول اجازه کوتاه آمدن در مقابل مفسدین و ترسیدن از این هزینه‌ها را ندارند، خاطر نشان داشت: قوه مقننه هم با تقویت بعد نظارتی و هم با تدوین قوانین ضدفساد می‌تواند نقش جدی در سالم‌سازی فضا داشته باشد. «انجام تحقیق و تفحص»، «سوال از مسئولین» و «پیگیری پرونده‌ها در کمیسیون اصل نود، دیوان محاسبات و هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت» از جمله ابزارهای مجلس شورای اسلامی در این راستا هستند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم مسیری که با خون شهدای عزیز به ویژه شهید بهشتی که نماد تشکیلات‌سازی و نگرش سیستمی بوده آغاز شده، با تلاش بیشتر به اهداف عالی خود نزدیک شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار