خبرهای داغ:
همتی در میزگرد خبرگزاری بسیج بیان کرد:

احیای شعائر انقلابی در راستای گفتمان عدالت خواهی مهمترین شاخصه در پویایی سپاه است

همتی گفت: در عرصه اجتماعی، سپاه برای ایجاد پویایی لازم باید بر اساس ویژگی هایی حرکت کند و برجسته ترین ویژگی، حفظ و احیای شعائر انقلابی در راستای گفتمان عدالت خواهی است که در غیر این صورت پویایی خود را از دست می دهد.
کد خبر: ۹۲۵۱۴۰۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

 

اکبر همتی در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به ویژگی های یک پاسدار بیان کرد: اگر ویژگی های سپاه را در نظر بگیریم و در راستای این ویژگی ها و ماموریت ها یک پاسدار را بسنجیم می توان گفت که پاسدار یک نیروی مکتبی ولایت محور است که شاخصه های مهمی همچون ولایت محوری، انقلابی و مردمی بودن را داراست و این سه مولفه از هم جدا نمی شوند.

همتی گفت: سپاه ویژگی مردمی دارد و بر اساس مقتضیات نظام اسلامی ساختار سپاه تغییر می کند چرا که ماموریت های سپاه صرفا نظامی نیست بلکه در تمام حوزه ها بوده و در سه حوزه سخت، نیمه نرم و نرم فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: قلمرو فعالیت های ما هم داخلی و هم خارجی است و همین امر موجب گسترش فعالیت های ما می شود.

هادی سیاسی عنوان کرد: نیروهای سپاه ذاتا جهادی هستند و نیروها با نگاه جهادی وارد این عرصه می شوند و برای جهاد همه جانبه در راه انقلاب و حفظ دستاوردهای انقلاب جان و مال خود را فدا می کنند.

وی افزود: در بحث پایداری و اینکه چه آیتم هایی داشته باشد باید جستاری در فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری داشته باشیم که چه انتظاراتی از پاسدار دارند که طبق این فرمایشات پاسداران کسانی هستند که در میدان جنگ بودند و جهاد کردند و ثابت کردند که می توانند انقلاب را حفظ کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: کسی که جذب سپاه می شود تمام انگیزه های مادی خود را کنار گذاشته و لباس عفاف و تقوا می پوشد و هر جا نیاز باشد تمام نعمت های زندگی را کنار می گذارد و همه هستی خود را مخلصانه در راه انقلاب ارائه می دهد.

همتی تصریح کرد: پاسداران ویژگی هایی باید داشته باشند که در راستای اهداف انقلاب و سپاه حرکت کنند و این ویژگی ها به دقیق ترین شکل ممکن باید رعایت شود. ما پاسداران هستیم تا عاشورا تکرار نشود، ما در مناطق آسیب پذیر، در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، در مسیر شهادت حضور می یابیم تا وابستگی به مردم دیده شود و عاشورا تکرار نشود که اگر تکرار شد باید بدانیم در قصه پایداری ضعیف عمل می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لازمه این امر رویکردی است که در راستای آن حرکت می کنیم. ما با ولایت حرکت می کنیم. ولایت چراغ هدایت است. ما با نور می بینیم نه در نور و علت موفقیت سپاه در طول چهل سال این است که با دیدگاه و فرامین مقام معظم رهبری پیش رفته و در اهداف خود نیز بسیار موفق بوده است.

همتی بیان کرد: اگر جامعه اسلامی را تسبیح و ولایت را سرنخ تسبیح بدانیم، نهاد سپاه توانسته تمام نهادها را در راستای اهداف ولایت جذب کرده و نگه داشته دارد و در همین خصوص همه دستگاه‌ها به نوعی وابستگی به سپاه دارند‌.

وی اظهار کرد: پاسدار باید ولایت محور، مردمی و انقلابی باشد که اگر از این شاخصه ها فاصله بگیرد دیگر پاسدار نیست. مبانی دیگری نیز وجود دارد. در عرصه اجتماعی سپاه برای ایجاد پویایی لازم باید بر اساس ویژگی هایی حرکت کند و برجسته ترین ویژگی، حفظ و احیای شعائر انقلابی در راستای گفتمان عدالت خواهی است که در غیر این صورت پویایی خود را از دست می دهد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در سطح کشور برای عدالت خواهی از پتانسیل های سپاه استفاده می شود. ذات انسان عدالت خواهی است و سپاه باید این مولفه را زنده نگه دارد.

وی با اشاره به بی نتیجه بودن برجام افزود: مثل روز روشن است قصه برجام عاقبت تلخی دارد اما باید از ابتدا طوری روشنگری می کردیم که مردم در جریان عدالت خواهی امروز، مطالبه گر می شدند

این مسوول تصریح کرد: گام دوم که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرد در نیروی انقلابی خوب تبیین نشده اما هنوز هم در بحث برجام امکان این روشنگری وجود دارد و این وظیفه پاسدار است.

همتی یادآور شد: بحث تغییر رویکرد ذائقه جامعه و سبک زندگی، یکی از معضلات امروز جامعه است که اگر این امر یقه نیروی انقلابی را بگیرد بسیار سخت جبران می شود.

وی گفت: این عرصه، عرصه جهاد است و پاسداران باید در این راستا ایمان خود را قوی کرده و در جهت ایجاد توسعه پایدار قدم بردارند.

 

1010گ30ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها