خبرهای داغ:
مسؤول شبکه «شاد» گفت: می‌دانیم معلمان از کار با شبکه شاد رنج بردند و زحمت زیاد و مزاحمت‌هایی وجود داشت اما برنامه‌ریزی کردیم تا سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز کنیم که ایرادات «شاد» برطرف شده باشد.
کد خبر: ۹۲۵۱۴۵۷
|
۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسؤول شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 82ـ1381 مجوزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که آموزش و پرورش از 3 روش آموزش حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در عرصه تعلیم و تربیت بهره بگیرد و این بزرگترین گشایشی بود که باعث شد آموزش از راه دور در کشور رقم بخورد.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به مصوبات که در این زمینه داشتیم و با توجه به بحران کرونا که امکان آموزش حضوری نبود، شرایط استفاده از فضای مجازی برای آموزش فراهم شد.

الحسینی اضافه کرد: کرونا نه تنها مدارس کشور ما بلکه مدارس در سطح جهان را با وقفه و تعطیلی مواجه کرد و ما به دنبال این بودیم که تدارکی را ببینیم تا آموزش تعطیل نشود و معتقدیم که آموزش و پرورش تعطیل نشدنی نیست.

وی با اشاره به ایجاد شبکه «شاد» گفت: راه‌اندازی شبکه شاد در بین کشورهای منطقه موفق بود و امتیاز بزرگ در نظام آموزشی بود و توانستیم با موفقیت مرحله بحران را پشت سر بگذاریم.

مسؤول شبکه «شاد» با بیان اینکه در حال حاضر زمان استقرار و گسترش شبکه شاد است، اظهار کرد: می‌دانیم معلمان از کار با شبکه شاد رنج بردند و زحمت زیاد و مزاحمت‌هایی وجود داشت اما برنامه‌ریزی کردیم که سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز کنیم که ایرادات «شاد» برطرف شده باشد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در آموزش حضوری روی می‌دهد در آموزش مجازی اتفاق نمی‌افتد، گفت: آموزش و پرورش یک بستر پرتعامل است و هدف ما این است که این تعاملات تا حد امکان در فضای مجازی هم برقرار شود و البته چالش‌هایی هم داریم و با دانش‌آموزانی مواجه هستیم که دسترسی به ابزار و اینترنت ندارند و اصطلاحاً پوشش ما طوری نیست که آنها دسترسی به شاد داشته باشند.

الحسینی با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی ارائه می‌شود، ادامه داد: منظور از آموزش ترکیبی این است که آمیزه‌ای از آموزش مجازی، حضوری و آموزش تلویزیونی است و در شرایط بحرانی و غیربحرانی، ترکیب بسته آموزشی تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم قدرتمندانه سال تحصیلی جدید را برای معلمان و دانس‌آموزان آغاز کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها