خبرهای داغ:

انتقال پساب تصفیه خانه سرخه با هدف مدیریت مصرف آب انجام شد

مدیر آبفای سرخه با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده از سوی این مدیریت گفت: انتقال پساب تصفیه خانه سرخه یکی از مهمترین طرح های انجام شده در راستای مدیریت مصرف آب بوده است.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۱۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مجید فیض در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب (یکم تا هفتم تیرماه) اظهار داشت: در فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا و مسائلی که مردم نیاز بیشتری به آب دارند باعث شدتا توجه بیشتری به مقوله آب و مصرف آن داشته باشیم.
وی افزود: منطقه ما یک منطقه کویری است و منابع آبی در این منطقه محدود است به همین دلیل مدیریت مصرف بسیار مورد تاکید است و توصیه همیشگی ما به مردم این است که نهایت همکاری و مدیریت در استفاده از آب را در حوزه شهرستان داشته باشند تا انشاالله تابستانی بدون مشکل داشته باشیم
فیض عنوان کرد: در انتهای سال گذشته و با شروع سال جدید کل کشور جهان درگیر ویروس کرونا شده و توجه به مسائل بهداشتی یکی از توصیه‌های است که همواره توسط مسئولین بهداشت کشور مورد تاکید قرار گرفته و رعایت مسائل بهداشتی باعث افزایش مصرف آب شده است. برهمین اساس برای تامین آب همکاران ما در این مدت بسیار تلاش کرده و سعی کردند که خللی در ارائه خدمات وارد نشده و الحمدالله در شهرستان‌ها و روستا‌ها مشکلی را نداشته‌ایم.
مدیر آبفای سرخه ادامه داد: در سال جدید با توجه به مصوبه شورای عالی اداری کشور در حوزه آب و فاضلاب، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام شده و یک شرکت یکپارچه آب و فاضلاب تشکیل شده و در هر حوزه شهرستان به یک دستگاه به نام آب و فاضلاب شهرستان در حال خدمات رسانی در شهر و روستا است.
فیض با بیان اینکه یکی از کار‌های مهم درسال گذشته در حوزه مدیریت مصرف آب انتقال پساب تصفیه خانه سرخه بود تصریح کرد: در تصفیه خانه سرخه، در سال ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون لیتر پساب تولید می‌شود که تا قبل از اجرای پروژه به نوعی به هدر می‌رفت و با توجه سختی بالای این پساب باعث می‌شد که در صورت ادامه دار بودن به محیط زیست لطمه جبران ناپذیری وارد شود. با پیگیری‌ها و مجوز‌هایی که از آبفای کشور اخذ شد مزایده‌ای برگزار شد و در این مزایده شرکت کربنات سدیم سرخه برنده مزایده خرید پساب اعلام شد.
فیض افزود: با برگزاری جلسات و پیگیری‌هایی که انجام شد حدود ۱۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شد و کل حدود ۳۰۰ میلیون لیتر پساب که در طی سال تولید می‌شد به کارخانه کربنات سدیم سرخه واگذار شد.
وی در ادامه به محاسن انتقال پساب تصفیه خانه سرخه اشاره کرد و گفت: این کار چند حسن داشت یکی اینکه نیاز آبی کارخانه کارخانه کربنات سدیم از یک محل که تا الان دور ریز بود تامین شد، دیگری بحث اشتغال و فعالیت کارخانه بود و مهمتر از همه جلوگیری از آلودگی محیط زیست شهر سرخه بود، چون در صورت ادامه، اراضی اطراف تصفیه‌خانه در سال‌های آینده قطعاً با مشکل زراعی مواجه می‌شد
تقریباً کاری که انجام دادیم در کشور بی‌نظیر است و هیچ جایی تا الان از پساب آب شیرین کن ارزش افزوده ایجاد نکرده، به هرحال چرخه‌ای ایجاد شد که هم شهر دارای آب باکیفیت باشد و هم صنعت کنار شهر از منابع آبی زیرزمینی کمتر استفاده کند.
کل هزینه انتقال آب را بخش خصوصی قبول کرده که بالغ بر پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است
مجید فیض در ادامه به دیگر اقدامات اداره آبفای سرخه در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بحث منطقه بندی شهر سرخه و آبرسانی به شهر را از جبهه جدیدی، با اجرای خط لوله از جاده تهران، مشهد شروع کردیم، که تا داخل شهر سرخه ۲۷۰۰ متر لوله گذاری انجام شده با اعتباری تقریباً بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان که همین هم یک پروژه بسیار بزرگی بود که انشاالله اثرات آن مردم در آینده خواهند دید حتی پیش بینی‌های توسعه آینده شهر در اراضی شمال سرخه در این پروژه دیده شده و موضوع آبرسانی به این منطقه در نظر گرفته شده است.
مدیر آبفای سرخه عنوان کرد: پروژه مهم دیگری که انجام شد خط انتقال بین مخازن شهر بودکه حدود ۲۳۰۰ متر لوله گذاری انجام شدو مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی را که برای آبرسانی جدید سرخه پیش‌بینی شده بود از خروجی مخزن تا مخزن تاسیسات شماره یک تمام کردیم. به طول ۲۳۰۰ متر لوله گذاری انجام شد و حدود دو و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این بخش بود که پروژه مهمی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها