استاندار یزد با تاکید بر ضرورت وجود نوآوری و خلاقیت در تولید گفت: حمایت از کسب و کارهای خلاق در استان یزد سبب ارتقای جایگاه استان در کسب و کار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۳۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدعلی طالبی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به لازمه حمایت از کسب و کار‌های صنایع خلاق اظهار داشت: طرح برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق جذاب بود و مورد نیاز مطرح شدن در جلسه ستاد بود.

طالبی گفت: مختریم که شهر جهانی یزد، شهر کسب و کار، صنعت و فرهنگ است بنابراین استان یزد می‌تواند در جایگاه اول حمایت از کسب و کار‌های صنایع خلاق و فرهنگی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های فرهنگی باید یک هماهنگی مناسبی را در بین خود ایجاد کنند و ارتباط مناسبی با بخش خصوصی و تشکل‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند داشته باشند گفت: لازم است ظرفیت‌های فرهنگی توسط شورای اشتغال و اقتصاد شناسایی و ارزیابی شود.

استاندار یزد افزود: دستگاه‌ها باید رویکرد‌های خود را در راستای توجه به بخش کسب و کار‌های خلاق تغییر دهند، بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های مختلف که نقش تسهیل‌گیری برای ایجاد اشتغال در استان دارند توجه خود را به حوزه ظرفیت‌های فرهنگی در ایجاد اشتغال سوق دهند.

طالبی گفت: از مصوبات امروز جلسه ستاد مقاومتی، مساعدت و همکاری بین دستگاهی در استان جهت تشکیل صنف تخصصی صنایع خلاق، همکاری و کمک شهرداری برای برگزاری رویداد‌ها و در اختیار قراردادن فضا و غرفه‌های فروش، ارائه خدمات و حمایت مالی دستگاه‌های دولتی در بحث کسب و کار‌های خلاق و ارائه فضای مناسب جهت ساخت و راه‌اندازی مکان مناسب برای حمایت از این کسب و کار در مناطق محروم در استان است.

وی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن، بانک رسالت، بانک ملی و دبیر شورای بانک‌ها و صندوق‌ها برای حمایت از کسب و کار‌های خرد اعلام آمادگی کردند، به نوعی باید روحیه حمایت از کسب و کار‌های خلاق در بانک ایجاد شود تا دیگر مشکل مالی برای تامین هزینه‌های کسب و کار نداشته باشیم.

استاندار یزد ادامه داد: برای اجرای مصوبات لازم است شاهد تعامل و همکاری خوب، از همه دستگاه‌ها باشیم و جلسات دیگری برای هماهنگی و پیگیری مصوبات ستاد اقتصادی مقاومتی را برگزار می‌کنیم.

طالبی ادامه داد: گزارش اجرای مصوبات با دقت و شفافیت انجام شود، حتی اگر دفتری در استانداری مصوبات را به خوبی اجرا نکرد گزارش داده می‌شود و در صورت لزوم برای دستگاه و شخص دستور تعلیق حضور در جلسه می‌دهیم تا مصوبات را اجرا کنند و یا پاسخ قانع کننده ارائه بدهند، عدم اجرای مصوبات توسط دستگاه‌ها را به مقام بالاتر اطلاع می‌دهیم تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر رعایت صرفه جویی برق در بحش خانگی و اداری گفت: در بحث صنعت چاره‌ای نیست که مدت زمانی خاموشی داشته باشیم، اما باید با تدبیر و مدیریت به گونه‌ای عمل کرد که آسیب به تولید در استان وارد نشود، از مسئولان در برق و صنعت بازرگانی می‌خواهیم اطلاعات جامعه در رابطه با نحو مدیریت مصرف در استان داشته باشند و از شرکت برق و توزیع درخواست می‌شود به افزایش ظرفیت برق توجه شود، بخش صنعت حساسیت خاصی بر موضوع برق دارند، اگر مسئولان استان شاهد فشار هستند به استانداری اطلاع دهند تا با وزیر نیرو صحبت کنیم و قطعی برق را کاهش دهیم.
ارسال نظرات