نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم مطرح کرد:

انعقاد قرارداد اجرای عملیات خط دوم انتقال آب به یزد در آینده ای نزدیک

محمد صالح جوکار گفت: در هفته آینده قرارداد اجرای خط دوم انتقال آب بین استان،موسسه آب نیرو و قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد می شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۳۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار با بیان اینکه هر آنچه به حوزه جغرافیایی کشور مرتبط باشد در راستای وظایف کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاست اظهار داشت: مباحث مختلف امنیت داخلی، مدیریت بحران، قاچاق کالا، آسیب‌های اجتماعی، مدیریت شهری شامل شهرداری ها، دهیاری ها، شورا‌های شهر همچنین مسائل مربوط به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت کشور، تعیین قوانین انتخابات مجلس، شوراها، ریاست جمهوری و... در حوزه کاری این کمیسیون است.

گستره کاری کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم افزود: کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گستره کاری زیادی دارد و می‌تواند کارآمدی لازم را در حل مسائل مرتبط با مردم به ویژه در مدیریت شهری را دنبال کند.

وی در تشریح انتخاب کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: در هر دوره مجلس هیئت رئیسه و روئسای شعب هستند که بر اساس امتیار بندی، کمیسیون اشخاص را تعیین می‌کنند و اینگونه نیست که هر کس به هر کمیسیونی علاقه‌مند باشد در آن عضو شود بلکه ضوابط و مقرارتی دارد که نمایندگان هم از آن تبعیت می‌کنند.

جوکار پیرامون دستاورد ریاستش بر کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها برای استان ابراز داشت: هر کس که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود دارای یک جایگاه نمایندگی بوده و ممکن است مسئولیتی را نیز در مجلس برعهده بگیرد، اما بنده معتقدم جایگاه نمایندگی رفیع‌ترین جایگاه است و قانون نیز چنان قدرتی برای نماینده مصوب کرده که نیاز به عناوین و سمت‌های دیگر ندارد و می‌تواند با قدرت نمایندگی از حقوق مردم دفاع کند، اما با توجه به مسئولیتی که بر دوش اینجانب قرار گرفته تلاش داریم در سطح کشور در مدیریت شهری یک پارچگی جامع ایجاد کنیم ودر استان نیز با توجه به وضعیت خاص شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری مخصوصا در حوزه عمران شهری قدم‌های موثری برداریم که نهایتا بتوانیم رضایت مردم را هم جلب کنیم.

انعقاد قرارداد اجرای خط دوم انتقال آب در آینده نزدیک

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در بخش دیگری از سخنانش به موضوع خط دوم انتقال آب به استان یزد اشاره کرد و گفت: مقرر شده در هفته آینده نشستی سه جانبه بین مسئولان استان، موسسه آب نیرو وابسته به وزارتخانه و قرارگاه خاتم الانبیاء برگزار و قرارداد اجرای خط دوم انتقال آب منعقد شود.

جوکار اضافه کرد: قرار است در این حوزه برخی تعهدات نظیر تامین دارائی‌های مورد نیاز و امکانات بر عهده استان، بخشی هم بر عهده موسسه آب نیرو و قرارگاه خاتم الانبیاء نیر به عنوان مجری با هم همکاری خواهند کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تا کید کرد: امیدواریم با توجه به مصوبه موجود و مسیر مشخص هر چه زودتر عملیات خط دوم انتقال آب به یزد اجرایی شود و این آب که نیازی به شیرین کردن هم ندارد به عنوان آب ارزان در اختیار مردم استان قرار گیرد.
انتهای پیام/
 
ارسال نظرات