رئیس بسیج سازندگی:

10 هزار روستا تحت پوشش طرح جامع محرومیت زدایی قرار گرفت

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ۱۰ هزار روستا تحت پوشش طرح جامع محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرند، گفت: طی برشی سه ساله تا سال ۱۴۰۱، ۱۸۲ هزار پروژه در این طرح با همکاری دولت، سایر نهاد‌ها و مردم انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۵۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در سفر به شهرکرد با حضور در جلسه ستاد نهضت جهش تولید و پشتیانی از گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، در شرایطی به نام جهش تولید نام گرفت که در اوج رکود اقتصادی هستیم و ویروس کرونا تبعات منفی بر اقتصاد همه کشور‌ها داشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری رفتار کنشی و نه منفعلانه را از ملت و دستگاه‌ها مطالبه کردند که بسیج سازندگی، طرح کلان محرومیت‌زدایی را با ۲ نقطه هدف روستا‌ها و محلات حاشیه‌شهر‌ها را تعریف کرد.

زهرایی با بیان اینکه از ۳۹ هزار روستا، ۱۰ هزار روستا تحت پوشش طرح جامع محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرد، گفت: طی برشی سه ساله تا سال ۱۴۰۱، ۱۸۲ هزار پروژه در این طرح با همکاری دولت، سایر نهاد‌ها و مردم انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اولویت‌ها در روستا‌ها شناسایی شده است، افزود: به منظور تعامل، هم‌افزایی و همگرایی میان بسیج، سپاه، نهاد‌های انقلابی و دستگاه‌های اجرایی و به‌منظور رفع محرومیت‌ها به‌ویژه در مسائل آب، مسکن محرومان و انجام کار زیرساختی که در روستا‌ها و محلات باید انجام شود، باید به اشتغال و جهش تولید و ماندگاری مردم در روستا‌ها و به پایداری مشاغل و به تکمیل زنجیره ارزش کمک کرد.

وی ادامه داد: ۲۳۰ هزار مددجوی اولویت‌دار کمیته امداد و بهزیستی که فاقد مسکن هستند نقطه هدف در مسکن محرومان محسوب می‌شوند،در حال حاضر آبرسانی ۶۲۰۰ روستا سیار است که از این تعداد ۳۵۰۰ روستا توسط آبفار پوشش و به صورت سیار با تانکر آب‌رسانی می‌شود و آب‌رسانی بیش از ۲ هزار روستا با تانکر انجام نمی‌شود، بنابراین در این طرح که به مدت سه سال در نظر گرفته شده است بخش عمده‌ای از روستا‌ها دارای تانکر ثابت یا مجتمع آبرسانی خواهد شد.

زهرایی بیان داشت: میزان مشارکت مردم در محرومیت‌زدایی کمتر از ۳۰ درصد بوده و در طرح سه ساله به ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه منع قانونی در واگذاری پروژه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در واگذاری پروژه‌ها می‌توان از مبادله موافقت‌نامه استفاده کرد که در چارچوب نقشه و نظارت دستگاه‌ها کار را به سرانجام خواهیم رساند. هر چه پروژه در استان بیشتر واگذار شود، آورده بسیج نیز بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی در دستور کار سازمان مدیریت قرار گرفته و در استان‌ها در حال کارسازی است، تصریح کرد: این امر فتح بابی برای نمونه قابل تکثیر بر کار مردم‌پایه‌کردن اقتصاد است که در حد بضاعت و توان، این کمک‌ها صورت خواهد گرفت.

در ادامه جلسه، عبدالحسین بریمانی، معاون برنامه و بودجه و مالی سازمان بسیج، با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بسیج باید در سه سطح جهت‌دهی، هدف‌گذاری و اجرا به دستگاه‌ها کمک کند، بیان داشت: در حال حاضر در مرحله اجرا قرار داریم.

عبدالحسین بریمانی با اشاره به اینکه ما اکنون تحریم نشده‌ایم بلکه از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم بودیم، گفت: هدف دشمن بر این بود که جریان انسانی و الهی تحقق پیدا نکند که هدف، پایدار نماندن نظام است. دشمن در‌صدد نا‌امید‌کردن مردم و ملت است و هدف اصلی این است که معیشت مردم را هدف‌گذاری کرده است.

‌وی اضافه کرد: بسیج و سپاه باید با ورود خود به دولت کمک کنند تا از حداقل منابع استفاده شود، همچنین تمرکز در جهت‌گیری و با محوریت روستا‌ها و حاشیه نشینی شهر‌ها در راستای کاهش محرومیت باشد.

ارسال نظرات