هم اندیشی مدیران چهارمحال و بختیاری با رئیس بسیج سازندگی:

نهضت جهش تولید با پشتیبانی از گروه های جهادی بسیج

محمدزهرایی در جلسه ستادنهضت جهش تولید و پشتیبانی از گروه های جهادی بسیج، دهکده اقتصاد مقاومتی را فتح بابی برای مردم پایه کردن اقتصاد دانست.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۵۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه ستاد نهضت جهش تولید و پشتبانی از گروه‌های جهادی با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور که مهمان ویژه جلسه ستاد نهضت جهش تولید و پشتیبانی از گروه های جهادی در استانداری چهارمحال و بختیاری بود، به تشریح برخی از اهداف این سازمان پرداخت و گوشه از خدمات جهادگران در سراسر کشور را تشریح کرد.

زهرایی با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، طرح کلان محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی با دو هدف روستاها و محلات حاشیه‌شهرها را تشریح کرد.

رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در این برنامه جهادی 10 هزار روستا از 39 هزار روستای کشور، تحت پوشش طرح جامع محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا دو سال آینده 182 هزار پروژه در قالب این طرح با همکاری دولت و سایر نهادها و مردم اجرا می شود.

 زهرایی، طرح‌های‌ آبرسانی، مسکن محرومان و توسعه زیرساخت‌های اشتغال را از رویکردهای این طرح دانست و اجرای طرح های آبرسانی را در اولویت عنوان کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶هزار و ۲۰۰روستای کشور فاقد آب آشامیدنی هستند که به 3 هزار و ۵۰۰ روستای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود و مابقی روستاها فاقد آبرسانی سیار هستند و با اجرای طرح های آبرسانی با عنوان" آبخیز تا جالیز"، نیازهای آب شرب روستائیان طی سه سال آینده تأمین می شود.

زهرایی احداث ۲۳۰ هزار مسکن برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را از دیگر اولویت های بسیج سازندگی برشمرد و گفت: ۱۶۰ هزار رده و ۲۱ هزار گروه جهادی بسیج در سطح کشور با بیش از ۶۰۰ هزار نفر عضو فعال است.

وی، همچنین از فعالیت ۱۹ هزار و ۸۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در کشور  خبر داد و با اشاره به اینکه منع قانونی در واگذاری پروژه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در واگذاری پروژه‌ها می‌توان از مبادله موافقت‌نامه استفاده کرد که در چارچوب نقشه و نظارت دستگاه‌ها کار را به سرانجام خواهیم رساند. هر چه پروژه در استان بیشتر واگذار شود، آورده بسیج نیز بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشو در این جلسه، دهکده اقتصاد مقاومتی را فتح بابی برای آغاز مردم پایه کردن اقتصاد دانست.

در این جلسه، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز با اشاره به روند مقابله با کرونا در استان با همکاری سپاه و بسیج، حضور این نهاد در عرصه های مختلف اجرایی را مکمل کار دولتمردان دانست و گفت: هر جا باری بر زمین بوده، سپاه و بسیج وارد شده و پشتیبانی کرده اند.

سردار علی محمد اکبری، رسالت بسیج سازندگی در محرومیت زدایی را خاطرنشان کرد و افزود: محرومیت زدایی در راستای رسالت پاسداری و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی، با اشاره به کمک های مردم استان چهارمحال و بختیاری با محوریت سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری در زلزله سرپل ذهاب و سیل خوزستان و حضور گروه های جهادی در استان خوزستان و منطقه شعیبیه  ادامه داد: در بحث کرونا نیز تاکنون در قالب رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه که هنوز پایان آن اعلام نشده، بالغ بر 28 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(علیه السلام) از محرومیت های استان چهارمحال و بختیاری نیز سخن گفت و افزود: این استان با تمام خوبی‌ها محرومیت‌هایی را داراست که نیازمند کمک هستند، باید برای امسال و دو سال آینده در قالب قرارگاه نهضت جهش تولید در بحث اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی اقداماتی با پشتیبانی دولت در بسیج سازندگی انجام و بتوان گام‌هایی برداشت.

استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با تأکید بر هم افزایی بین نیروها و بخش های مختلف بر استفاده از ظرفیت های موجود برای رشد استان تأکید کرد.

اقبال عباسی، پرهیز از بخشی نگری برای توسعه استان و رفع محرومیت از مناطق روستایی و حاشیه شهرها را مورد تأکید قرار داد و ظرفیت نیروهای جهادی و اجرای طرحهای بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی را بعنوان یک فرصت دانست.

استاندار چهارمحال و بختیاری از مدیران دستگاه های اجرایی خواست از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کنند. اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت برای توسعه استان استفاده کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص شرکت آب و فاصلاب روستایی، کمیته امداد، بهزیستی، جهادکشاورزی، بنیادشهید و امور ایثارگران استان برای رفع مشکلات جامعه هدف باید از توان بسیج سازندگی استفاده کنند.

ارسال نظرات