رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه برای ساخت مکان برگزاری کنگره شهدا همانند یک رزمنده روی نمایندگان حساب کنید گفت: فرصت کافی برای ساخت یک مکان مناسب داریم.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۱۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، احمد دنیامالی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای ستاد کنگره شهدای سپاه در رشت اظهار داشت: باور دارم جنس شهادت همواره مظلوم بوده و هست و این را نباید به حساب این بگذاریم که جامعه نسبت به شهدا بی‌توجه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه استان در همه عرصه‌های غرب و جنوب و محورهای عملیاتی حضور موثر داشته و ردپای رزمندگان ما از کردستان تا شلمچه و آبادان دیده می‌شود افزود: یاد دارم رزمندگان گیلان در عملیات‌های مهم با تیپ کربلا که گیلان و مازندران را فرماندهی می‌کرد مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه پس از آنکه تیپ کربلا به لشکر تبدیل شد رزمندگان گیلان باز هم در آنجا بیشترین نقش را ایفا می‌کردند خاطرنشان کرد: زمان زیادی تا سال 1404 مانده و فرصت کافی داریم تا آن زمان یک حسینیه مناسب برای برگزاری کنگره شهدای استان گیلان بسازیم. 

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روی ما به‌عنوان یک رزمنده حساب کنید تصریح کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم که مجموعه حسینیه برای برگزاری کنگره بعدی شهدای استان ساخته شود و این کنگره با شرایط قبل برگزار نشود.

کشور دچار کمبود مدیریت کارآمد است

یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: مدیریت شهدا در حد اعلاء بود و بصیرت داشتند و زمان را می‌شناختند و می‌دانستند که چگونه باید از دستاوردهای انقلاب و میراث امام خمینی(ره) دفاع کنند.

سید علی آقازاده بیان کرد: رزمندگان و شهدای ما با ابتکار عمل و فرماندهی در عرصه‌های عملیاتی و پشتیبانی فعالیت می‌کردند و نیروهای گیلانی اعم از کلاسیک و مردمی در قالب لشکر 25 کربلا از همان روزهای نخست بی‌توقع و گمنام خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از عملیات‌ها برعهده رزمندگان گیلانی بود و شهدای پایه‌گذار لشکر قدس از سال 63 رزمندگان این استان بودند خاطرنشان کرد: وجود بیش از 60 هزار رزمنده گیلانی ظرفیتی را در استان ایجاد کرده که بتوانیم توسط آن از ارزش‌های انقلاب دفاع کرده و نظام را بیمه کنیم و امنیت کشور به برکت حضور رزمندگان است.

آقازاده عنوان داشت: متاسفانه هنوز زمینه آن را فراهم نکرده‌ایم که مردم ما طعم شیرین مدیریت شهدا را احساس کنند اما حفظ آثار مربوط به شهدا می‌تواند در تحقق این موضوع مهم موثر باشد و می‌توان با تهیه بسته‌های کامل فرهنگی زمینه بهره‌برداری نسل آینده از ظرفیت عظیم شهدا را فراهم کرد.

پیگیری مشکلات اقتصادی راهکاری موثر برای زنده نگه داشتن یاد شهدا است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ابراز داشت: اگر منابع و هزینه‌های خود را برای راه‌اندازی یک کارخانه تولیدی هدایت کنیم و این موضوع از طریق کنگره شهدا اتفاق افتد در زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار موثر است و اگرچه چاپ‌کتاب نیز اقدام خوبی است اما رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان بسیار موثرتر است.

مهرداد گودرزوند چگینی با تاکید بر اینکه برگزاری اجلاسیه شهدای باید عمیق‌تر باشد خاطرنشان کرد: مردم همواره نشان دادند که به نظام پایبند هستند و این موضوع را در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی دیدیم اما باید توجه داشته باشیم که مشکلات اقتصادی ضربات سنگینی به کشور می‌زند.

سپاه قدس گیلان در رزمایش کمک مومنانه درخشان عمل کرد

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این جلسه گفت: علاوه بر کنگره شهدا یک یادواره شهدا نیز در مناطق و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که از نظر پشتیبانی دچار مشکلاتی است اما ما طبق وظیفه شرعی، دینی، ملی و انسانی خود موظف هستیم که در برپایی مراسمات ویژه شهدا حمایت همه‌جانبه داشته باشیم. 

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام عزت و اقتدار خود را مدیون شهدا هستیم افزود: اختصاص ردیف مالی و بودجه‌ای کنگره شهدا برای هر استان مستقل کار سختی است و باید برای همه استان‌ها باشد اما ردیف‌های استانی داریم و می‌توانیم به این صورت به کنگره شهدای استان گیلان کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با روش‌های متنوع یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت بیان کرد: افرادی هستند که با وجود تمکن مالی روش حمایت از مراسمات ویژه شهدا را نمی‌دانند و کنگره باید در این راستا اقداماتی انجام دهد اما همه وظیفه داریم که از هر روشی فرهنگ شهادت را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اقدامات خوب سپاه استان گیلان در ایام شیوع کرونا و برگزاری کمک مومنانه خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که با هماهنگی سپاه در گیلان افتاد در سطح کشور بی‌نظیر بود و باید از این بابت از سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه استان و همه فرماندهان نواحی قدردانی کنیم.

زنده نگه داشتن یاد شهدا احیای مکتب سیدالشهدا(ع) است

دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اقتدار و عزت کشور را مدیون خون شهدا دانست و اظهار داشت: هر کاری که از دستمان بر می‌آید باید برای شهدا انجام دهیم و مردم ما نیز همواره قدرشناس شهدا هستند و حضور نسل جدید در مراسمات ویژه شهدا باعث خرسندی است.

محمدرضا احمدی سنگر با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا تنها زنده نگه داشتن یاد یک شخص نیست بلکه احیای مکتب اباعبدالله(ع) است گفت: نباید فکر کنیم که با برگزاری مجالس ویژه شهدا از ما رفع تکلیف شده است بلکه این کار آینده خوبی را پیش روی ما قرار می‌دهد و سعادتمندی ما در گرو پیروی از سیره شهدا است.

وی افزود: ما با نام شهدا وارد مجلس شدیم و با تکیه بر خون شهدا امنیت و راحتی و اقتدار داریم و عزت کنونی کشور مدیون ایثارگری‌های شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم است و نمایندگان با تمام وجود در خط شهدا و ولایت هستند؛ ضرورت دارد برخی از کارهای خود را منتسب به شهدا بدانیم تا یادمان نرود به‌سبب ایثارگری‌های آنها در این موقعیت هستیم.

پیگیری دغدغه خانواده‌های شهدا در اولویت قرار گیرد

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه باید علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدا مشکلات و دغدغه خانواده آنها را نیز برطرف کنیم تصریح کرد: ما سرداران شهید بزرگی داریم که حق بزرگی بر گردن ما دارند اما مغفول مانده و توجهی به آنان نشده است.

حسن محمدیاری عنوان کرد: خانواده شهیدی داریم که برادران آن با وجود تخصص و شایستگی از نخستین حقوق خود یعنی حق اشتغال محروم هستند لذا کنگره شهدا باید علاوه بر توجه به زنده نگه داشتن نام شهدا به فکر رفع دغدغه خانواده معظم آنها نیز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات