نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

هوشمندسازی؛ موج دوم مدرن سازی در ساختار پلیس ایران و نقطه عطفی تحول آفرین در تامین امنیت

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: هوشمند سازی ناجا موج دوم مدرن سازی ناجا بعد از راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ است و می‌توان گفت راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ نقطه عطفی در نحوه خدمت‌رسانی ناجا بود که مقوله هوشمند سازی هم در ادامه آن است.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۴۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبرکریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی  با فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: مجلس یازدهم در طی این مدت کوتاه ساختار درونی آن تشکیل و موتور مجلس شورای اسلامی از هفته آینده روشن خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: بار تأمین امنیت کشور بر عهده سبز پوشان نیروی انتظامی است و امروز این نیروی خدوم تلاش های ارزنده ای برای تأمین امنیت انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: هوشمند سازی ناجا موج دوم مدرن سازی ناجا بعد از راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ است و می‌توان گفت راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ نقطه عطفی در نحوه خدمت‌رسانی ناجا بود که مقوله هوشمند سازی هم در ادامه آن است و قطعاً دارای آثار و برکات فراوانی خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: شاخص‌های بسیاری در پلیس هوشمند به مجموعه ناجا اضافه می‌شود و می‌تواند منشأ خدمات و تحولات بزرگی باشد و لذا توجه به پلیس هوشمند یک ضرورت و اولویت مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به‌سرعت، دقت و ضریب امنیت بسیار بالا در مقوله هوشمند سازی پلیس بسیار با حساسیت دنبال شده که می‌تواند از بسیاری مشکلات و آسیب‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم کاهش دهد.

کریمی یادآور شد: در کشور و به‌تبع آن در استان مرکزی سرقت و خصوصاً سرقت خرد جرم اول محسوب می‌شود که متأسفانه به دلیل ایجاد شرایط بد اقتصادی و بیکاری و تورم ناشی از آن بوده که باید در این خصوص تدبیرات ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: موضوعی که در خصوص سرقت‌ها باید به آن توجه شود و چند وقتی در برخی مناطق ایجاد می‌شود سرقت دوره‌ای از مناطق خاص است که عمدتاً توسط افراد غیربومی آن منطقه شکل می‌گیرد و برای مردم علاوه بر احساس ناامنی مشکلات دیگری نیز ایجاد می‌کند.

کریمی گفت: حضور فیزیکی ناجا در مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌های غیررسمی یک ضرورت مهم است چراکه این مناطق متأسفانه جرم خیز هستند و عدم حضور ناجا در این مناطق نگرانی‌هایی برای سایر مردم ایجاد می‌کند.

وی افزود: متأسفانه ریشه بسیاری از جرائم امروز ناشی از مسائل اقتصادی است که تشکیل پلیس امنیت اقتصادی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: در خصوص جرائم اقتصادی تمرکز باید بر روی علت‌ها گذاشته شود و نه معلول‌ها و ضروری است علت‌ها به‌طور ریشه‌ای بررسی شوند و در خصوص آنها تمهیداتی انجام شود.

وی بیان کرد: جدیت مبارزه با جرائم حوزه فضای مجازی باید در دستور کار باشد چراکه متأسفانه در سال گذشته تخریب‌های گسترده‌ای توسط فضای مجازی انجام شد که خروجی مناسبی تاکنون از شکایات ندیدیم و باید به این موضوع هم توجه ویژه شود.

کریمی اضافه کرد: در خصوص جرائم فضای مجازی جدای از اینکه باید برخوردها با سرورهای اصلی و ریشه‌های انتشاردهندگان اخبار کذب با جدیت انجام شود باید با انتشاردهندگان و بازنشر کنندگان اخبار جعلی نیز برخورد جدی صورت پذیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: متأسفانه علیرغم اینکه در حوزه حجاب قوانین جامع و کاملی در کشور وجود دارد اما متأسفانه روزبه‌روز شاهد رفتارهای آزاردهنده در خصوص کشف حجاب هستیم.

وی ادامه داد: برخی رفتارهایی که امروز از حجاب نامناسب در جامعه دیده می‌شود بسیاری از مؤمنان و متدینین را آزرده‌خاطر کرده که باید در این خصوص توجه جدی داشت.

کریمی خاطرنشان کرد: جدای از اینکه در خصوص حجاب باید زیرساخت‌های فرهنگی تقویت و یا اصلاح شود ناجا نیز باید با برخی رفتارهای سازمان‌یافته که به کشف حجاب می‌انجامد توجه داشته باشند و اجازه ندهند برخی فرهنگ بدحجابی را ترویج دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات