خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین

پایگاه های مقاومت بسیج، در ترویج تمدن نوین اسلامی فعال شوند

سردار آزادی گفت: باید پایگاه های مقاومت بسیج به میدان عمل بیایند تا مفاهیم بزرگ و تمدن نوین اسلامی را احیا نمایند
کد خبر: ۹۲۵۱۶۷۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دوره توانمندسازی فرماندهان حوزه ها و مدیران فرهنگی مقاومت بسیج با حضور سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد.

سردار آزادی در این مراسم بیان کرد: امروز وظیفه داریم در مقابل ترویج سبک زندگی غربی، سبک زندگی اسلامی ایرانی را تحقق داده و فرهنگ سازی نماییم.

وی با اشاره به اینکه الگوسازی سبک زندگی ایرانی، اسلامی باید درس گرفته از سیره ائمه معصومین باشد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هدف نهایی نظام اسلامی میل به تمدن نوین اسلامی است. تمدن نوین اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری شامل دو بخش ابزاری مانند علم و فناوری و اقتصاد و بخش غیرابزاری یا بخش حقیقی است که شامل سبک زندگی می باشد.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: آنچه که فرهنگ یک کشور را به تمدن تبدیل کرده ابزار نیست، بلکه مجموعه ای از رفتارها، منش ها و نگرش هاست که سبک زندگی را می سازد.

سردار آزادی با اشاره به بیماری کرونا و بسیج تمام اقشار در مقابله با این بیماری عنوان کرد: آنچه در این ماجرا شاهد بودیم، ایران اسلامی یک مشق تمدنی ایجاد کرد که در مقایسه با دنیایی که بسیار مدعی است، ملت ایران به ندای مقام عظمای ولایت لبیک گفته و در میدان جهاد حاضر شدند که تولید ماسک و مواد ضدعفونی تا کمک مومنانه را شامل می شود و در مقایسه با جامعه غرب و اروپا که مردم برای ماسک با یکدیگر می جنگیدند، می توان بروز تمدن اسلامی ایرانی را شاهد بود.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما در بخش ابزاری پیشرفت کردیم اما در نقش حقیقی فاصله زیادی با ایده آل این موضوع داریم. نشانه های تمدنی حضور جهادی همه ملت ایران در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی در میدان عمل است اما در شرایط عادی در بسیاری از امور روزمره، گاها با یکدیگر ناسازگار هستیم.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: ما در شرایط عادی حقوق هم را رعایت نکرده و ایثار و کار و تلاش کمرنگ شده و خانواده فراموش می شود و متاسفانه رسانه های غربی بر تفکر ملت بسیار تأثیرگذار بوده اند آنچنان که متوسط گفتگو یک خانواده در طول شبانه روز به ۳۰ دقیقه رسیده است و بیشتر وقت افراد خانواده صرف گوشی همراه و تلویزیون و غیره می شود و این یعنی سبک زندگی غربی روی زندگی فردی ما سایه افکنده که باید اصلاح شود.

سردار آزادی اضافه کرد: امسال برنامه ای برای امور فرهنگی ابلاغ نشده اما افزایش اقامه نماز و زکات، تحکیم خانواده و پوشش، عفاف و حجاب، فرهنگ سازی برای کار و تولید، کمک مومنانه، اصلاح الگوی تفریحات از مهمترین شاخصه های ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی است. متاسفانه بعد از چهل سال هنوز الگوی تفریحات شاد برای مردم ایجاد نشده و هیچ راهی جز کمک گرفتن از سبک زندگی ائمه معصومین، امام و شهدا نداریم.

وی یادآور شد: با الگوسازی درست، می توانیم سبک زندگی غربی را کنار زده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج داده و فرهنگ سازی نماییم. نشانه های تمدنی یعنی انفاق، ایثار، کمک مومنانه و مواسات که در جامعه ایرانی به وفور وجود دارد.

سردار آزادی گفت: باید پایگاه های مقاومت بسیج به میدان عمل بیایند تا مفاهیم بزرگ اسلامی را احیا نمایند که شامل فرهنگ نماز، فرهنگ روزی حلال، کار و جهش تولید، تفریح سالم، خانواده پایدار در مسیر ولایت است و در این مسیر از سیره شهدا و ائمه معصومین کمک بگیریم.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها