نماینده ولی فقیه در استان البرز بابیان اینکه مردم در شرایط کنونی مأمن و ملجأ بودن دستگاه قضایی را درک و احساس می‌کنند، تصریح کرد: ان‌شاءالله در گام دوم انقلاب شاهد دستگاه قضایی تراز گام دوم باشیم.
کد خبر: ۹۲۵۱۷۶۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسین فاضلی هریکندی و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

اقدامات اخیر دستگاه قضایی امیدبخش است/ دستگاه قضا مأمن و ملجأ مردم باشد

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و عرض تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه، بیان داشت: شهید دکتر بهشتی شخصیت بزرگوار، نورانی و مدیری بود که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران را بنیان‌گذاری کرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی و تشکر از اقدامات اخیر قوه قضاییه در کشور و دستگاه قضایی استان، اظهار داشت: باید از تحولات اساسی و اصلاح گرانه ای که حضرت آیت‌الله رئیسی انجام دادند و باعث دلگرمی و اعتماد مردم به‌نظام شد تشکر و قدردانی کرد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه اقدامات اخیر قوه قضاییه سبب خرسندی و رضایت مردم از دستگاه قضایی شد، تأکید کرد: این اقدامات ضمن افزایش امنیت روانی جامعه باعث افزایش کارآمدی نظام اسلامی نیز می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی حمایت دستگاه قضایی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در جهت رفع موانع تولید را گامی اثرگذار در جهت تحقق «جهش تولید» عنوان کرد و افزود: اقدامی که دستگاه قضایی برای کمک به رفع موانع تولید در کلان شروع کرد باید در استان با قوه و جدیت بیشتری دنبال شود.

وی تشکیل «قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری» را اقدامی شایسته در دادگستری استان البرز دانست و خاطرنشان ساخت: باید مبارزه جدی با مسائلی چون زمین‌خواری، تغییر کاربری اراضی، حفر چاه‌های غیرمجاز و امثال‌ذلک داشت و استیفای حقوق عامه در دستگاه قَضا جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ابلاغ بخشنامه «رسیدگی به جرائم سیاسی» را اقدامی در جهت رفع بهانه و فضاسازی‌های دشمنان خارجی و داخلی دانست و با اشاره به طرح «شفافیت مالی قوه قضاییه» گفت: اقدام آیت‌الله رئیسی درباره شفافیت حساب‌های مالی قوه قضاییه امیدبخش است.

آیت‌الله حسینی همدانی محاکمه مفسدان اقتصادی و قضایی را حرکتی امیدبخش و آرامش آفرین در جامعه توصیف کرد و گفت: افزایش اعتماد و امید اجتماعی نیاز امروز جامعه است و رهبر معظم انقلاب نیز در بیاناتشان به این موضوع تأکیددارند اما متأسفانه بعضی از دستگاه‌ها در مقام عمل طور دیگری رفتار می‌کنند اما دستگاه قضایی در مسیر درستی حرکت می‌کند که باعث اعتماد بخشی در جامعه می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه برخی دستگاه‌های مقابل از مبارزه با فساد در دستگاه قضایی برعلیه این دستگاه استفاده می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز به‌جای معین و کمک بودن و روحیه سازی و امیدبخشی به مردم سعی در سیاه جلوه دادن این اقدام دارند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه این اقدام دستگاه قضایی به نفع نظام، انقلاب و مستضعفین است، گفت: برخی به دنبال برعکس جلوه دادن این موضوع هستند.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه مردم در شرایط کنونی مأمن و ملجأ بودن دستگاه قضایی را درک و احساس می‌کنند، تصریح کرد: ان‌شاءالله در گام دوم انقلاب شاهد دستگاه قضایی تراز گام دوم باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در بند چهارم از توصیه‌های هفت‌گانه در بیانیه «گام دوم» به عدالت و مبارزه با فساد تأکید کردند که این تحقق عدالت الزاماتی دارد که باید به آن توجه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه عدالت به‌عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی الزاماتی دارد، با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۵ اظهار داشت: رهبر انقلاب در خصوص عدالت می‌فرمایند: «عدالت، با من بمیرم، تو بمیری درست نمی‌شود؛ عدالت، با تعارف درست نمی‌شود؛ اولاً قاطعیت می‌خواهد، ثانیاً ارتباط با مردم می‌خواهد، ثالثاً ساده‌زیستی و مردمی بودن لازم دارد و بالاتر از همه، خودسازی و تهذیب می‌خواهد؛ این هم جزو پیش‌شرط‌ها و پیش‌نیازهای اجرای عدالت است. اول، باید خودمان را درست کنیم و یکدستی به سروصورت خودمان بکشیم تا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم؛ وظیفه‌ی من و شما این‌هاست. واقعاً باید با ویژه خواران و فساد مبارزه کنیم.»

وی در ادامه افزود: رهبری از سال ۸۹ تا ۹۸ حدود ۶۰ مطالبه و خواسته از دستگاه قضایی داشتند که لازم است برای تحقق عدالت در جامعه به آن‌ها پرداخته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز ضمن تشکر ویژه از اقدامات دستگاه قضایی استان در دوران کرونا، عنوان کرد: مبارزه با احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی و دارویی و جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌های استان در این ایام به‌خوبی انجام شد.

آیت‌الله حسینی همدانی «هشت گام تحول در دادگستری البرز» را بسیار مفید و کارساز برشمرد و گفت: دستگاه قضایی استان در مسیر و نواخت درستی حرکت می‌کند که امیدواریم باقوت بیشتری به راه خود ادامه دهد.

وی در بخش دیگری با تأکید بر پرهیز از هرگونه تبعیض در برخورد با تخلفات قضایی، توصیه کرد: در اجرای احکام و قوانین نسبت به همه یکسان کار خود را انجام دهید و جلوی ظلم را بگیرید.

امام‌جمعه کرج با اشاره به عدم اجرای صحیح برخی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، پیشنهاد داد: مدعی‌العموم در صدور مجوز برنامه‌های عام و عمومی ورود کند و مانع از صدور مجوز برای برنامه‌های بدون پیوست فرهنگی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خاطرنشان ساخت: در دفاع از مظلوم و از بین بردن مفاسد بنده با تمام قوا معین و پشتیبان دستگاه قضایی استان هستم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای حسین فاضلی هریکندی رئیس‌کل دادگستری البرز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دستگاه قضایی استان پرداخت.

ارسال نظرات