فرمانده سپاه روح الله:

در مسیر شهدا بودن نیازمند استقامت و پایداری بر روی ارزش ها است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره ولایت پذیری شهدا به عنوان به ویژگی برجسته آنها گفت:امروز اگر می خواهیم راه شهیدان صفری را ادامه دهیم باید بر حفظ ارزش ها و اعتقادات استقامت و مقاومت کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۰۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله شامگاه پنج شنبه در برنامه آبروی محله، افتخار کوچه ها ویژه گرامیداشت شهیدان صفری و سمیعی کرهرودی، گفت: کلمه شهادت از قداست ویژه ای برخوردار است و این قداست عنایتی است که خداوند به شهدا هدیه داده است و امروز بعد از گذشت چند دهه از گذشت دفاع مقدس به وضوح می بینیم قداست شهدا در بین مردم بیش از گذشته وجود دارد.

وی افزود: یکی از دلایل قداست ویژه شهید نزد خداوند و مردم این است که شهید در راه اهداف و ارزش های اسلام با انگیزه، همه وجود خود را تقدیم اسلام می کند.

فرمانده سپاه روح الله اظهار داشت: شهدا نسبت به خداوند معرفت واقعی پیدا کردند و این نیازمند خودشناسی است و شهدا خود را به خوبی شناختند.

وی با بیان اینکه شهدا به خوبی تشخیص دادند که تکلیف آنها چیست و عمل صالحی که خداوند از آنها مطالبه می کند چیست، گفت: لذا در این مسیر به خوبی گام برداشتند و خوش درخشیدند.

کریمی ادامه داد: اگر امروز می خواهیم مثل شهدا باشیم باید در ابتدا راه خود را به خوبی پیدا کنیم و این نیازمند خودشناسی است که باید به آن دست پیدا کنیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: گام برداشتن در راه شهدا نیازمند استقامت و مقاومت بر روی ارزش ها است که باید به آن توجه داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح الله با تقدیر از صبر و بصیرت خانواده های شهدا و جانبازان در مقاطع مختلف انقلاب بیان کرد:  امروز بعد از گذشت چند دهه از دفاع مقدس خانواده های شهدا و جانبازان با صبر و بصیرت که داشتند به خوبی در امتحان بزرگ الهی بیرون آمدند و این باید برای ما درس باشد.

وی با اشاره به سیره رفتاری شهیدان صفری عنوان کرد: شهیدان صفری در عملیات هایی که حضور داشتند به خوبی درخشیدند و امتحانات را با موفقیت پشت سر گذاشتند چراکه با وجود شرایط سختی که در آن عرصه بود شهیدان صفری همواره از ارزش ها و اعتقادات اندکی کوتاه نمی آمدند.

کریمی افزود: امروز اگر می خواهیم راه شهیدان صفری را ادامه دهیم باید بر حفظ ارزش ها و اعتقادات استقامت و مقاومت کنیم.

وی با اشاره به خاطره ای شهید حبیب الله صفری گفت: شهید بزرگوار حبیب الله صفری مسئولیت اعزام نیرو را داشت که در این مسیر سخت کوشانه و جهادی وار فعالیت می کردند.

فرمانده سپاه روح الله افزود: جهادی وار کار کردن از ویژگی های برجسته شهید حبیب الله صفری بود و برای برقراری امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد.

وی تصریح کرد: شهید حبیب الله صفری نشان داد که اگر ولایت را به عنوان رحمت واسعه بخواهیم باید از هر سختی عبور کنیم و شهدا به خوبی در مسیر ولایت گام برداشتند و نشان دادند برای ولایت همواره در میدان هستند.

کریمی با بیان اینکه اگر ولایت را به عنوان محور در مسیر خود قرار دهیم قطعا راه را گم نمی کنیم و این در طول تاریخ اسلام به خوبی نشان داده شده است،گفت:شهدا برای رسیدن به مقام والای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند و همانگونه که برای رفتن به خط مقدم از یکدیگر جلو می زدند برای رسیدن به شهادت نیز سبقت می گرفتند.

وی بیان کرد: اگر امروز در این محفل نورانی جمع شده ایم و آبروی محله را تکریم می کنیم دو وظیفه مهم را نباید فراموش کنین و ابتدا اینکه شهدا را به عنوان افتخارات محله به خوبی بشناسیم و دوم اینکه مسیر آنها را به خوبی ادامه دهیم.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به ویژگی های شاخص شهیدان صفری گفت: از ویژگی های برجسته شهید محمد صفری خوش اخلاقی،انضباط در کارها،آمادگی جسمانی،ورزشکار،جوانمردی، معرفت و داوطلب بودن در ماموریت ها بود که امروز باید برای جوانان درس عبرت باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید حبیب الله صفری ارتباط بسیار خوبی با شهید همت و دیگر شهدای شاخص داشت و این به دلیل رفتار، اخلاق و عملکرد ویژه شهید در آن مقطع زمانی بود که باعث شده بود شهید همت و حتی شهید متوسلیان بسیار او را دوست داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات