یک جوان سرباز با توکل بر خدا و تکیه بر توان خود توانست به عنوان یک جوان موفق در زمینه گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان باشد.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۷۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، استان سیستان و بلوچستان گنجی پنهان از گیاهان دارویی است این استان به واسطه برخورداری از دو ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی و عمانی با وجود واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور از تنوع گیاهی برخوردار است به طوری که وجود بیش از هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی که ۳۹۲ گونه آن دارای ارزش دارویی و صنعتی است گنجینه‌ای گرانب‌ها در این نقطه از کشورمحسوب می‌شود.

مهدی پودینه اواخر سال ۱۳۹۷ در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شد و پس از آن درتاریخ یکم اردیبهشت ۹۸ به خدمت سربازی رفت.

وی قبل از اعزام به خدمت سربازی به عنوان یک بسیجی با حوزه مقاومت بسیج رنجوری همکاری داشته است.

پودینه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه علاقه به گیاهان دارویی از زمان بچگی در من وجود داشت و همین علاقه سبب شد تا هم اکنون بیش از۱۰ سال  در این حوزه فعالیت مستمر داشته باشم، گفت: در دوران خدمت سربازی یک دوره ۱۰ روزه مهارت آموزی پرورش گیاهان دارویی برگزار شد دوره‌ای که باعث شد تا علاقه من به گیاهان دارویی دو چندان شود و باعث انگیزه‌ای شد تا به صورت علمی در این حوزه آغاز به کار کنم.

پودینه با تاکید بر اینکه در این ده سال تمامی فعالیت‌های وی به صورت تجربی بوده است گفت:زمانی که فرد علم و تجربه را در کنار هم کسب کند و به کار گیرد قطعا در آن کار موفق‌تر خواهد بود من نیز بعد از برگزاری دوره آموزش، علم را به صورت تخصصی در کنار تجربه قرار دادم و درکنار فروش گیاهان دارویی به کاشت آنان نیز مشغول شدم.

وی ادامه داد: با توجه به سرمایه اندک و عدم حمایت در حال حاظر توانسته ام تنها ۴ نوع از گیاهان دارویی را در این منطقه کشت کنم و اگر سرمایه اولیه تامین شود قطعا این کار را توسعه خواهم داد.

پودینه با اشاره به اینکه گیاهان دارویی نسخه شفا بخش بسیاری از بیماری‌ها هستند، افزود: این گیاهان نسخه‌های هستند که هیچگونه عوارضی برای بیماران ندارند.

گفتنی است؛ مردم سیستان و بلوچستان از دوران کهن برای درمان بسیاری از امراض به سراغ طب سنتی و گیاهی رفته و به علت فراوانی پوشش گیاهی در منطقه از این گیاهان برای درمان خود استفاده می‌کرده اند.
ارسال نظرات