خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان در گفت و گو با «بسیج»:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نهبندان گفت: در راستا جهش تولید و کمک به معیشت و اقتصاد خانواده، 470 نفر از خواهران بسیجی شهرستان نهبندان با حضور در دوره های اشتغال‌ زایی بسیج در زمینه ایجاد کارگاه های خرد خانگی مهارت کسب کردند.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۸۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی در راستا جهش تولید و کمک به معیشت و اقتصاد خانواده قریب به 470 نفر از خواهران بسیجی شهرستان نهبندان با حضور در دوره های اشتغال زایی که با همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان برگزار شد توانستند علاوه بر کسب مهارت و اخذ گواهینامه مهارت، با راه اندازی کارگاه های خرد خانگی ضمن حرکت در مسیر تحقق جهش، به اقتصاد خانواده نیز کمک می کنند.

مهارت آموزی 470 نفر از بسیجیان نهبندان با حضور در دوره های اشتغال زا بسیج

 

 محمد علی قاسمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: در 6 ماه پایانی سال 98 دوره های آموزشی، مهارتی و تخصصی برای خواهران در سطح حوزه ها و پایگاه های بسیج محلات در شهرستان نهبندان برگزار شد.

وی با اشاره به مهارت آموزی 470 نفر از خواهران بسیجی در زمینه مشاغل خانگی، گفت: در راستا استفاده از ظرفیت های شهرستان در جهت تولید، از ابتدا آذر ماه سال گذشته دوره ها و کارگاه های اشتغال زایی در سطح مساجد و پایگاه های بسیج محلات با هدف مهارت آموزی در زمینه خیاطی، بافت تابلو فرش و پخت شیرینی در شهرستان نهبندان راه اندازی شد.

مهارت آموزی 470 نفر از بسیجیان نهبندان با حضور در دوره های اشتغال زا بسیج

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره ها لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در راستا جهش تولید، مسجد محوری و کمک به معیشت خانواده و اقتصاد جامعه است.

قاسمی با بیانه اینکه سعی داریم تا خدمات بسیج را بر سر سفره مردم ببریم، افزود: با انجام این اقدامات مردم حضور بسیج را در کنار خود برای کمک به معیشت و رفع مشکلاتشان احساس می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان بیان کرد: متقاضیان با حضور در این کلاسها و کسب مهارت می توانند به دور از بروکراسی و موانع اداری یک کسب و کار ایجاد و به معیشت خانواده کمک کنند.

مهارت آموزی 470 نفر از بسیجیان نهبندان با حضور در دوره های اشتغال زا بسیج

 

وی افزود: هزینه شرکت در این کلاسها برای هر هنرجو حدود 300 تا 400 هزار تومان  است که برای بسیجیان رایگان برگزار شد و در پایان نیز به هنرآموزان گواهینامه مهارت اعطاء گردید.

قاسمی ادامه داد: به دلیل آموزشتخصصی بسیجیان، حضور مربی از مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بوده و سایر موارد از قبیل مکان برگزاری کلاس ها، هزینه ایاب و ذهاب توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان تامین شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان تصریح کرد: در حال حاضر برخی از این بانوان با راه اندازی کارگاه در منازل خود و عده ای نیز با حضور در کارگاه های بسیج در زمینه تولید تابلو فرش، گلیم، صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

مهارت آموزی 470 نفر از بسیجیان نهبندان با حضور در دوره های اشتغال زا بسیج

 

وی با بیان اینکه این دوره ها با مشارکت سپاه، بسیج، بنیاد برکت، کمیته امداد و هلال احمر شهرستان برگزار شد، افزود: اکثر خواهران شرکت کننده در دوره ها خانه دار هستند و خود توان پرداخت هزینه اولیه راه اندازی کارگاه و اقساط را ندارد، لذا با معرفی یک سرمایه گذار از شهرستان نهبندان این وضعیت نیز ساماندهی شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان با بیان اینکه در زمینه فروش محصولات تولیدی افراد، الحمدالله هیچ دغدغه و مشکلی نیست، افزود: با بازاریابی های انجام شده در تهران و برخی استان ها تولیدات این کارگاه ها به فروش می رسد و حق الزحمه افراد پرداخت می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها