مراسم شهدای هفتم تیر و یادواره شهدای پایگاه شهداء در مسجدجامع شهرکرد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۸۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عضو هیأت رزمندگان اسلام استان از برگزاری سی و نهمین سالگرد شهدای هفتم تیر ، سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهید این دیار رحمان استکی و نیز یادواره شهدای پایگاه شهدای در مسجد جامع شهرکرد خبر داد.

مرتضی سجادی با گرامیداشت دهه کرامت و فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و موالید این دهه با عظمت افزود: یکی از راه های مقابله با ترفندهای استکبار جهانی شناخت بیشتر نسل جوان جامعه، از مبارزان انقلابی ، ایثارگران و سیره شهداست.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل جوان را از جمله اهداف برگزاری این یادواره‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شهدا با الگو گیری از قیام عاشورا و لبیک گویی فرمان امامین انقلاب اسلامی،با تقدیم جان خویش برای ترویج احکام نورانی اسلام مظلومانه ایثار و فداکاری کردند.

سجادی به برگزاری یادواره شهدای پایگاه شهدا مسجدجامع  اشاره و اظهار داشت: امسال هم مانند سنوات گذشته یادواره شهدای مسجدجامع شهرکرد همزمان با سالگرد شهدای سرچشمه، شهیدمظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و72 یار وفادارش و شهیداین دیار رحمان استکی، روز شنبه هفتم تیرماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجدجامع این شهر، با رعایت اصول بهداشتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: 45 شهید استان از پایگاه شهداء مسجدجامع شهرکرد می باشند که نخستین یادواره شهدا این مسجددر هفتم تیرماه سال 91 باحضور اقشار مختلف مردم ، مسئولین، بسیجیان و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان درخاتمه درخواست کرد: برای مقابله با شیوع بیماری کووید 19 و رعایت موارد بهداشتی ، شرکت کنندگان در مراسم "مهر، جانماز ، ماسک،دستکش، زیرانداز  همراه داشته باشند.

شایان ذکراست: شهید رحمان استکی، نماینده مردم انقلابی شهرکرد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود که در انفجار دفتر مرکزی این حزب در هفتم تیر سال 1360 به همراه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72یار وفادارش به فیض شهادت نائل آمد.

در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، علاوه بر شهید مظلوم آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، جمعی از وزرای کابینه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی "رحمان استکی "به شهادت نایل آمدند.

 از خانواده شهید رحمان استکی دو شهید دیگر نیز به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، شهید"ˈحمید استکی" که در ۱۶ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید و "شهید مجتبی استکی" در یکم دی ماه ۱۳۶۰ در مشهد مقدس مورد سوء قصد عوامل سازمان منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید رحمان استکی سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۹ در یک خانواده مذهبی در شهرکرد دیده به دنیا گشود و پس از تحصیل و اتمام خدمت سربازی در سال ۱۳۵۱ به شغل آموزگاری مشغول شد و بعد از یک سال برای آشنایی با جریانات مبارزاتی به تهران هجرت کرد.

در سال ۱۳۵۳ شهید استکی وارد دانشگاه شد و در همین ایام در جلسات درس علامه محمدتقی جعفری و جلسات مخفی درس شهید مظلوم دکتر بهشتی شرکت می کرد و در سال ۵۷ در رشته علوم تربیتی فارغ التحصیل شد ، با اوج گیری مبارزات ملت ایران شهید استکی به زادگاهش شهرکرد بازگشت و مدیریت و سازماندهی اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات شهر را بر عهده داشت.

ارسال نظرات