خبرهای داغ:

افتتاح مرکز مشاوره خانواده در شورای حل اختلاف شاهرود

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود به مناسبت هفته قوه قضاییه، ضمن بازدید از شورای حل اختلاف، دفتر مشاوره خانواده شورای حل اختلاف شهرستان شاهرود را افتتاح نمود.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۰۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت هفته قوه قضائیه، مسئولین قضایی شهرستان شاهرود از شورای حل اختلاف بازدید کردند.
دراین بازدید یک ساعته که ریاست دادگستری شاهرود به همراه رئیس اداره زندان، رئیس اداره پزشکی قانونی، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک و دیگر مسئولین قضایی حضور داشتند.
رئیس دادگستری شهرستان شاهرود همچنین ضمن بازدید، دفتر مشاوره خانواده شورای حل اختلاف شهرستان شاهرود را نیز افتتاح نمود.
روح الله اسماعیلیان در آیین افتتاح این دفتر با بیان ضرورت و جایگاه شورای حل اختلاف شهرستان شاهرود در احقاق حقوق افراد، از پرسنل و قضات این شورا تقدیر نمود.
اسماعیلیان افزود: از مجموع پرونده‌های رسیدگی شده در شورای حل اختلاف شاهرود درسال گذشته ۳۵ درصد پرونده‌ها منتهی به سازش شد که این آمار معادل میانگین کشوری است و این امر نشان از تلاش و عزم این شورا در ایجاد فرهنگ صلح و سازش می‌باشد.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تحکیم بنیان خانواده درسطح شهرستان افزود: متاسفانه حجم بالایی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان شاهرود دعاوی خانواده و طلاق میباشد که باید برای رفع این معضل برنامه ریزی شود و این فقط تکلیف دادگستری نیست بلکه بایستی همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای این مهم برنامه داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: بابررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم مشاوره‌های خانواده توسط متخصصین این حوزه میتواند تاحد زیادی از فروپاشی بنیان خانواده جلوگیری نماید، اما به دلیل شرایط اقتصادی و هزینه‌ی این گونه مشاوره‌ها غالب افراد امکان استفاده از اینگونه مشاوره‌ها را نداشتند.
عضو شورای فرهنگ عمومی شاهرود ادامه داد: بابرنامه ریزی به عمل آمده چهار کارشناس متخصص در حوزه‌های خانواده و روانشناسی در این دفتر حضور خواهند داشت و به عنوان بازوی مشاوره‌ای و فرهنگی شورای حل اختلاف در دعاوی خانوادگی فعالیت خواهند نمود و سعی میشود این اقدامات مشاوره‌ای منجر به کاهش میزان پرونده‌ها و آموزش ارتقاءمهارت‌های زندگی زوجین گردد.
اسماعیلیان استفاده از خدمات مشاوره‌ای این دفتر را برای عموم مردم دانست وافزود: این گونه نیست که صرفا زوجین دارای پرونده قضایی امکان استفاده از این دفتر را داشته باشند بلکه عموم مردم عزیز میتوانند از خدمات مشاوره‌ای این دفتر به صورت رایگان استفاده نمایند.
اهدای لوح و تقدیر از قضاتی که بیشترین اهتمام در امر رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف داشته اند از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار