قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی از میانگین کشوری پایین تر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی از میانگین کشوری پایین تر است،گفت: تاکید بر این است که همچنان مرغ بوفور در اختیار مردم باشد و میانگین قیمت همچنان از میانگین کشوری پایین تر باشد و حتما به قیمت مصوب برسد.
کد خبر: ۹۲۵۲۲۰۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان مرکزی که با موضوع بررسی وضعیت تامین، توزیع و قیمت گوشت مرغ بیان کرد: طی چند روز گذشته قیمت مرغ نسبت به روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشت و بر همین اساس این جلسه فوق‌العاده به منظور کنترل شرایط و بررسی راهکارهای مناسب ترتیب داده شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا شاهد کاهش شدید قیمت گوشت مرغ و افت تقاضا بودیم، جوجه ریزی در اردیبهشت ماه به شدت کاهش یافت و در حال حاضر شاهد کاهش عرضه مرغ تازه در کشور هستیم، از طرفی افزایش تقاضای با توجه به شروع کار تالارها، رستوران‌ها و مراسم‌ها رخ داده که افزایش قیمت را رقم زده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ در حال حاضر 15 هزار تومان است  که با قیمت بازار هم فاصله ندارد، گفت: قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی از میانگین کشوری پایین تر است و تاکید بر این است که همچنان مرغ بوفور در اختیار مردم باشد و میانگین قیمت همچنان از میانگین کشوری پایین تر باشد و حتما به قیمت مصوب برسد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، دفتر امور اقتصادی و سازمان صمت گفت: این کمیته از امروز شرایط بازار و قیمت را رصد می کنند و در صورت نیاز مداخله خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در خصوص قیمت گوشت مرغ منجمد بیان کرد: با توجه به خرید مناسب صورت گرفته در ماه‌های گذشته ذخایر خوبی در استان وجود دارد و مقرر است که توزیع این نوع گوشت آغاز و سهمیه ابلاغی به استان نیز ترمیم شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که در چند روز آینده شاهد نزدیک شدن قیمت گوشت مرغ تازه به قیمت مصوب باشیم، کما اینکه از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون قیمت مرغ حدود هزار تا 1500 تومان کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه میزان توزیع نهاده در کاهش جوجه‌ریزی تاثیر گذاشته است، گفت: توزیع نهاده با مشکلات زیادی مواجه است و مرغداران برای تامین نهاده ها متحمل هزینه های زیاد می‌شوند، ضمن اینکه فرآیند تامین نهاده با سختی انجام می‌گیرد و شرایط سخت مرغداران، قیمت تمام شده را افزایش داده است.

انتهای پیام  

ارسال نظرات